همشهری آنلاین: فیلم سینمایی «آخرین داستان» نخستین انیمیشن تمام‌ایرانی است که در بخش رسمی (خارج از مسابقه) معتبرترین رویداد انیمیشن دنیا به نمایش درمی‌آید.

انییمشن آخرین داستان

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين‌ديلي، انيميشن دوبعدي «آخرين داستان» به نويسندگي و كارگرداني اشكان رهگذر محصول هورخش استوديو است و در هشت سال اخير بيش از 500 هنرمند و انيماتور براي توليد آن يك‌ميليون نفر/ساعت كار كرده‌اند. اين فيلم بيش از هزار شغل ايجاد كرده و حالا قرار است سه نوبت نمايش در جشنواره انسي داشته باشد كه معتبرترين رويداد سينمايي جهان در حوزه انيميشن و پويانمايي است.

انيميشن 100 دقيقه‌اي «آخرين داستان» برداشتي آزاد از داستان‌هاي ضحاك ماردوش و كاوه آهنگر شاهنامه حكيم ابوالقاسم فردوسي است؛ جمشید کی پادشاه پارسه، با سپاهی متحد از لشگریان همسایه برابر خیل سربازان انگره صف‌آرایی می‌کند. به تدريج عرصه بر مردم و لشگریان تنگ مي‌آيد تا آنکه به لطف یزدان و به پاداش توبه و صبر سقف تاریکی شكافته مي‌شود و فر ایزدی و فراست جمشید دگرباره به او بازمی‌گردد. جمشید سرمست از پيروزي، مغرور بر تخت تکیه می‌زند اما...

ليلا حاتمي در نقش شهرزاد، حامد بهداد در نقش ضحاك، اكبر زنجانپور در نقش كاوه، پرويز پرستويي در نقش تهمورث، اشكان خطيبي در نقش آفريدون، بيتا فرهي در نقش اهريمن، حسن پورشيرازي در نقش جمشيد و مجيد مظفري در نقش بارمان از جمله صداپيشگان اين فيلم هستند كه گفته مي‌شود تمام بليت‌هاي هر سه نمايش آن در انسي (سه‌شنبه، چهارشنبه و جمعه) به فروش رسيده است. اين نخستين اكران جهاني «آخرين داستان» خواهد بود.

ميانگين سني عوامل توليد فيلم 25 سال است و 60 درصد آنها از بانوان هنرمند ايراني هستند. «آخرين داستان» با زبان فارسي و زيرنويس‌هاي انگليسي و فرانسه در انسي به نمايش درمي‌آيد و يك نسخه انگليسي‌زبان هم براي عرضه به خريداران و شركت‌هاي پخش جهاني آماده شده است. شركت هورخش از مدتي پيش توليد دومين پروژه خود «ژوليت و پادشاه» را باز هم به كارگرداني رهگذر آغاز كرده است.

پنجاه و هشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم انسي از دوشنبه 21 خرداد در فرانسه آغاز به كار كرده و تا شنبه آينده 26 خرداد ادامه دارد. امسال 115 هزار فيلم انيميشن به دبيرخانه جشنواره رسيد كه از ميان آنها 230 فيلم از 87 كشور براي نمايش در 11 سالن و چهار فضاي روباز برگزيده شدند. در اين دوره 500 برنامه نمايش فيلم در نظر گرفته شده و در پايان 29 جايزه به برگزيدگان اهدا مي‌شود. بازار فيلم انسي هم از سه‌شنبه تا پنجشنبه برپاست.

کد خبر 407843

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha