سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: خودروی رودستر شرکت تسلا تاکنون دوبار به شدت خبرساز شده‌است، بار اول در سال ۲۰۱۷ که برای اولین‌بار رونمایی شد،‌ و بار دوم در ماه فوریه سال جاری بود که ارسال یک دستگاه از آن به فضا خبرساز شد.

براساس گزارش نیواطلس، اکنون ایلان ماسک بنیانگذار شرکت تسلا با اعلام اینکه قرار است بسته‌ای انتخابی و جدید به نسل جدید رودسترها افزوده شود، خبرساز شده‌است. ماسک از افزوده شدن رانشگرهای راکت به این خودروی برقی خبرداده‌است و ابراز امیدواری کرده که شاید روزی به محصول شرکتش اجازه پرواز نیز داده شود.

ماسک اعلام کرد "بسته اسپیس‌ایکس" (شرکت فضایی متعلق به ایلان ماسک) می‌تواند حاوی 10 رانشگر راکت باشد که به صورت مجزا دورتادور خودرو وصل خواهند شد. به گفته ماسک،‌این رانشگرها، رانشگرهای واقعی راکت نیستند،‌ و در واقع مخازنی از هوای فشرده هستند که می‌توانند شتاب خودروی رودستر تسلا را که بدون وجود رانشگرها نیز از سرعت بسیار بالایی برخوردار است، افزایشی قابل توجه دهد.

به گفته ماسک این رانشگرها می‌توانند سرعت رودستر را در عرض 1.9 ثانیه از صفر به 99 کیلومتر بر ساعت برسانند. برای گنجاندن این مخازن فشار در یک خودروی مسابقه برقی پرسرعت باید صندلی‌های عقب را قربانی کرد.

هوای خالی شده از این مخازن به سرعت توسط پمپ‌های هوای خودرو پر خواهند شد. این پمپ‌ها می‌توانند در خودروهای برقی به عاملی برای کاهش محدوده مسافتی تبدیل شوند اما از آنجایی که رودستر 2020 قرار است با یک‌بار شارژ 345 کیلومتر را طی کند، وجود پمپ‌ها  نمی‌تواند مشکل بزرگی ایجاد کند.

کد خبر 407811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha