مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: بهره هوشی کودکان و جوانان پس از یک دوره افزایش، از زمان جنگ جهانی دوم تا به امروز رو به کاهش گذاشته‌است.

براساس گزارش ديلي ميل، اين روند كاهشي كه هفت امتياز در ازاي هر نسل بوده‌است، از نسلي آغاز شده كه در سال 1975 متولد شده‌اند، و نشانگر پايان روندي به نام "تاثير فلين" است، تاثيري كه بر اساس آن ميانگين بهره هوشي نسل‌ها طي 60 تا 70 سال گذشته درحدود سه امتياز در هر دهه افزايش پيدا كرد.

دانشمندان نتيجه یک پژوهش جديد را كه اولين پژوهش علمي معتبر درباره پديده كاهش بهره هوشي در ميان انسان‌ها به شمار مي‌رود، تاثيرگذار اما نگران‌كننده توصيف كردند.

دانشمندان احتمال مي‌دهند كاهش بهره هوشي در ميان كودكان با تكنيك‌هاي آموزش زبان و رياضيات در مدرسه در ارتباط باشد. اما در عين حال اختصاص دادن مدت‌زمان طولاني به تجهيزات فناورانه به جاي مطالعه كتاب نيز مي‌تواند عاملي براي تشديد كاهش بهره هوشي در كودكان باشد.

استوارت ريچي محقق دانشگاه ادينبرگ اين نتايج را متقاعد‌كننده‌ترين مدركي توصيف كرده‌است كه نشان از وارونه شدن اثر فلين دارد.

محققان در مركز مطالعات اقتصادي "رگنار فريش" در اسلو كه اين پژوهش را انجام داده‌اند، دريافتند بهره هوشي مردان نروژي نسبت به بهره هوشي پدرانشان زماني كه در سن مشابهي با آنها بودند بسيار پايين‌تر است. اين محققان امتياز به دست آمده از تست بهره هوشي 730 هزار مرد را كه در بازه زماني 1970 تا 2009 به دست آمده بودند مورد بررسي قرار دادند.

کد خبر 407796

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha