همشهری آنلاین: شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد ملاقات سران آمریکا و کره شمالی درسنگاپور به شکل 'یک به یک' و فقط با حضور مترجم انجام خواهد شد و حتی وزیر امور خارجه آمریکا در این ملاقات حضور نخواهد داشت.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی

به گزارش ایرنا، خبرنگار سی ان ان در حوزه کاخ سفید که برای پوشش ملاقات دونالد ترامپ و کیم جونگ اون به سنگاپور سفر کرده است، در گزارش خود گفت براساس اخبار و اطلاعات دریافتی از مقامات ارشد آمریکا درخصوص دیدار قریب الوقوع ترامپ و کیم، آنها ابتدا در برابر دروبین رسانه ها با یکدیگر دست خواهند داد و سپس وارد اتاق ملاقات خواهند شد و هر یک از آنها، فقط مترجم خود را همراه خواهد داشت.

براساس گزارش سی ان ان، این ملاقات به شکل یک به یک بوده و هیچ یک از اعضای هیات آمریکایی و کره شمالی، مشاوران امنیتی رئیس جمهوری آمریکا همراه وی در این سفر و حتی خود مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز دراین ملاقات حضور نخواهند داشت.

خبرنگار سی ان ان گفت: ترامپ و کیم در این ملاقات سعی خواهند کرد که ببینند آیا می توانند درک متقابلی از مواضع یکدیگر داشته باشند؟ ترامپ پیش از این مدعی شده است که در همان دقایق نخست به نیّت کیم جونگ اون پی خواهد برد.

سی ان ان در ادامه گزارش خود گفت: هدف غایی این ملاقات، عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح هسته ای است اما پرسش اصلی این است که آیا آنها می‌توانند ( به این مهم) دست یابند، هم اکنون این صحبت درمیان است که آیا توافقی انجام خواهد شد و فردا توافقنامه‌ای برای امضای دو طرف در کار خواهد بود؟

خبرنگار سی ان ان گفت: نگاه ترامپ نسبت به این ملاقات مثبت است و گفته که دیدار وی با کیم جونگ اون به خوبی جواب خواهد داد.
سی ان ان افزود: درنخستین مرحله و پیش از هرچیز باید روابط دیپلماتیک بین دوطرف برقرار و ریل گذاری شود، چراکه روند عاری سازی کره شمالی از سلاح اتمی سال‌ها بطول خواهد انجامید.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شامگاه یکشنبه (20 خرداد ماه) برای انجام دیدار دوجانبه با رهبر کره شمالی در میان تدابیر شدید امنیتی وارد پایگاه هوایی' لبار پایا' سنگاپور در جنوب شرق آسیا شد.

کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی نیز روز گذشته پیش از دونالد ترامپ با یک فروند بوئینگ 747 ایرچاینا از طریق فرودگاه چانگی سنگاپور وارد این دولت- شهر آسیایی شد.

قرار است دیدار سران کره شمالی و آمریکا فردا ( سه‌شنبه 22 خرداد) در جزیره سنتوزا در سنگاپور واقع در جنوب شرق آسیا برگزار شود.

کد خبر 407727

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha