همشهری آنلاین: تیم ملی دو و میدانی جوانان کشورمان در جایگاه هفتم رده‌بندی هجدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا قرار گرفت.

Athletics Team

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دو و میدانی، هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا از روز پنجشنبه 17 خرداد ماه با شرکت 437 ورزشکار از 35 کشور در ورزشگاه ناگاراگاوای شهر گیفو در ژاپن آغاز شد و ظهر روز يكشنبه 20 خرداد به پايان رسيد.

تیم ژاپن با کسب 14 مدال طلا، 15 نقره و 13 نشان برنز به عنوان قهرمانی دست یافت، چین با 11 مدال طلا، 8 نقره و 4 برنز نایب قهرمان شد و هند با تصاحب 5 نشان طلا، 2 نقره و 10 برنز به مقام سوم رسید.

تیم ملی دو و میدانی جوانان ایران که با ترکیب میلاد ناصح جهانی (400 متر)، مهدی پیرجهان (400 متر با مانع) از آذربایجان شرقی، امید امیریان (800 متر)، عبدالرحیم درزاده (800 متر و 1500 متر) از استان سیستان و بلوچستان، سید امیر زمانپور (1500 متر و 5000 متر) از استان همدان، محمود منصوری (پرتاب دیسک) از استان اردبیل، حسین رسولی (پرتاب دیسک) از استان مرکزی، امیرحسین درویشی (پرتاب وزنه) از استان اصفهان، رضا کفایتی (دهگانه)، ریحانه آرانی (پرتاب چکش) از استان تهران به همراه هادی سپهرزاد، مصطفی جنتی، سمیرا فرمانی به عنوان مربیان و قاسمعلی فیروزی به عنوان سرپرست به مسابقات اعزام شده بود، با کسب 1 مدال طلا، 1 نقره و 3 نشان برنز به مقام هفتمی هجدهمین دوره رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا دست یافت.

در پایان مسابقات، حسین رسولی، قهرمان پرتاب دیسک ایران و رکورددار پرتاب دیسک این دوره از مسابقات از سوی کمیته برگزاری مسابقات و هیأت ارزیابی ورزشکاران کنفدراسیون دو و میدانی آسیا، به عنوان بهترین ورزشکار مرد جوان آسیا انتخاب شد.

رسولی

در این مراسم که با حضور نمایندگان کنفدراسیون دو و میدانی آسیا برگزار شد، از مجید کیهانی، رئیس فدراسیون دو و میدانی ایران نیز تجلیل شد.

  • اسامي مدال‌آوران ايران

ریحانه آرانی با پرتابی به طول 55.46 متر، ضمن کسب عنوان سومی این مسابقات، رکورد ملی پرتاب چکش جوانان دختر ایران را هم جابه جا کرد.

عبدالرحیم دُرزاده در ماده 800 متر توانست با رکورد 1:54.23 دقیقه به عنوان نایب قهرمانی برسد.

حسین رسولی پرتابی به طول 62.29 متر به ثبت رساند و ضمن رکوردشکنی، مدال طلا و عنوان بهترین ورزشکار مسابقات را به دست آورد.

مهدی پیرجهان، قهرمان و رکورددار 400 متر با مانع تیم ملی دو و میدانی ایران، با رکورد 51.18 ثانیه به مدال برنز این ماده رسید و رکورد ملی 400 متر با مانع جوانان ایران را که با زمان 51.53 ثانیه در اختیار خودش بود شکست.

سید امیر زمانپور هم در ماده 5000 با رکورد 14:25.25 دقیقه به مقام سومی دست یافت و رکورد امید مهرابی را شکست.

به این ترتیب تیم ملی دو و میدانی جوانان ایران با 5 مدال رنگارنگ از هجدهمین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا با عنوان هفتمی آسیا به کار خود پایان داد.

 

کد خبر 407720

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha