همشهری آنلاین: ششمین کنفرانس ورزشی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی طی روزهای ۱۴ الی ۱۶ خرداد در شهر مانیل، پایتخت کشور فیلیپین با حضور نمایندگان بیش از ۹۰ کشور جهان از جمله محمود صیدانلو، رئیس فدراسیون کشورمان برگزار شد.

Seydanloo-Tad

به گزارش روابط عمومی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، در روز نخست این اجلاس، ژان تاد، رئیس فدراسیون جهانی اتومبیلرانی در حضور نمایندگان کشورهای مختلف و اعضای کمیسیون‌های FIA با تاکید بر اهمیت برگزاری این اجلاس که برای اولین بار در قاره آسیا برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد تا ورزش‌های موتوری در قاره کهن همپای سایر نقاط جهان با استقبال مواجه شود. ژان تاد از تلاش برای جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به این رشته خبر داد و اولویت برنامه‌های فدراسیون جهانی را تمرکز روی افزایش مهارت رانندگی بین جوانان، افزایش ایمنی خودرو و ماشین دانست.

در طول این اجلاس سه روزه همچنین کارگاه‌های آموزشی مختلفی برگزار شد که گروه اعزامی کشورمان در کارگاه ویژه کمک هزینه‌های تخصصی FIA شرکت نمود. در این کارگاه شیوه‌های تهیه و تدوین طرح‌های اثرگذار و زیربنایی گسترش این رشته در کشورهای مختلف آموزش داده شد تا برای برررسی توسط هیئت مشورتی فدراسیون جهانی به منظور تخصیص اعتبارات کمک آموزشی تصویب شود.

در این کنفرانس جهانی، نمایندگان کشورهای سراسر جهان در خلال نشست‌ها و کمیسیون‌های مختلف، جلسات دوجانبه و چند جانبه‌ای داشتند. همچنین تولیدکنندگان کالا و ارائه‌دهندگان خدمات نوین مرتبط با حوزه خودرو و اتومبیلرانی نیز در طول سه روز با برگزاری نمایشگاه جانبی در محل برگزاری کنفرانس، به معرفی محصولات خود پرداختند.

 

  • ژان تاد: بیشتر از قبل از شما حمایت می‌کنیم

در دومین روز از کنفرانس ورزشی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی، محمود صیدانلو، رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی کشورما با ژان تاد دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست دو جانبه، ابتدا صیدانلو با ارائه گزارشی مبسوط از فعالیت‌های ورزش‌های موتوری در ایران، به تشریح برنامه‌های پیش رو و همچنین موانع مرتبط با قوانین و مقررات جهانی پرداخت و از ضرورت نگاه ویژه فدراسیون جهانی اتومبیلرانی صحبت کرد. وی با اشاره به اهتمام فدراسیون اتومبیلرانی کشورمان و همچنین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از برنامه‌های فدراسیون برای جذب حداکثری جوانان و نوجوانان ایرانی به این رشته خبر داد.

صیدانلو در ادامه به میزبانی ایران از رالی مرک در سال گذشته اشاره کرد؛ وی گفت سال گذشته هزینه‌های زیادی برای یرگزاری این رویداد شد، اما تعداد کم شرکت‌کنندگان در این رویداد هیچ درآمدی برای فدراسیون ایران نداشت. وي از ژان تات خواست با برنامه‌ریزی بهتر فدراسیون جهانی برای ارتقاء کیفیت این رویداد در منطقه خاورمیانه، مخصوصاً ایران قدم‌های موثرتری برداشته شود.

تاد هم در این نشست صمیمی ابتدا از تلاش‌های فدراسیون ایران در جهت حفظ و گسترش این رشته تشکر کرد، سپس به بررسی موانع پیش روی فدراسیون کشورمان پرداخت و از نگاه ویژه فدراسیون متبوعش به موضوع ایران برای حل برخی مشکلات مرتبط با کمک هزینه‌های آموزشی اشاره کرد. او در این گفتگو صراحتا اعلام کرد: همیشه نگاه ویژه‌ای به ایران در منطقه خاورمیانه داشته‌ايم و از این پس با توجه به تلاش‌های جنابعالی و همکارانتان و شروع فعالیت‌های بین‌المللی اتومبیلرانی ایران در سال گذشته از جمله اعزام تیم‌های کارتینگ و دریفت به مسابقات جهانی و مسابقات چندجانبه بین‌المللی مانند درگ ارمنستان، بیشتر و قوی‌تر از ایران حمایت خواهیم کرد.

 

  • ملاقات با هانی شعبان و مدیر مالی FIA

در حاشیه برگزاری کنفرانس ورزشی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی، محمود صیدانلو با هانی شعبان، مدیر آموزشی منطقه‌ای خاورمیانه و همچنین خانم کیت رابسون، مدیر واحد تخصیص کمک‌های مالی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی هم تشکیل جلسه داد.

در این جلسه هانی شعبان ضمن تمجید از اهتمام فدراسیون ایران در برگزاری رالی خاورمیانه و همچنین امر آموزش و تخصیص هزینه‌های کمک آموزشی در طول سال‌های اخیر، بر لزوم تغییر شیوه‌های ارائه این کمک‌ها مبتنی بر اولویت‌های سخت‌افزاری پیش رو تاکید کرد که با موافقت رئیس فدراسیون کشورمان مواجه شد.

همچنین در این نشست محمود صیدانلو بر لزوم درک نیازهای روز در جهت گسترش این رشته در کشورمان اشاره کرد و ضمن مقایسه عملکرد مالی فدراسیون کشورمان در برابر کمک‌های مالی فدراسیون جهانی در حوزه آموزش، آن را غیرقابل مقایسه خواند و تاکید کرد فدراسیون کشورمان بیش از این که نیازمند کمک نقدی در حوزه آموزش باشد، به درک و توجه بیشتر مدیران این بخش از شرایط و مشکلات پیش رو در امر آموزش نیازمند است.

در ادامه خانم رابسون با تایید صحبت‌های محمود صیدانلو از عزم کمیسون تخصیص کمک‌های مالی برای ایجاد تغییرات در شیوه‌های اختصاص این بودجه و مشورت با متخصصین فدراسیون جهانی برای تجهیز سخت‌افزاری پیست‌ها در ایران خبر داد.

 

کد خبر 407704

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha