همشهری آنلاین: رئیس اداره محیط زیست استان تهران گفت: با اجرای برنامه مدیریت محیط زیستی نباید اجازه داد دریاچه چیتگر پیر و آلوده شود.

اجازه ندهیم دریاچه چیتگر آلوده شود

به گزارش مهر، محمد حسین بازگیر درباره احداث مجموعه‌های آبی در سطح شهر تهران و نقش دریاچه چیتگر گفت: وجود مجموعه‌های آبی در مبلمان شهری باعث ایجاد شغل، ارائه خدمات، توسعه منطقه گردشگری، کاهش آلودگی، تعدیل دما و ایجاد زیستگاه برای پرندگان مختلف می‌شود. از گذشته نیز گذشتگان ما به ایجاد و حفظ فواره علاقه‌مند بودند.

بازگیر افزود: باید بعد از احداث دریاچه چیتگر مطالعات و طرح‌ها کامل شود. قرار بود اطراف دریاچه سه تصفیه‌خانه احداث شود که تا کنون یکی از سه تصفیه‌خانه راه‌اندازی شده است. مدیریت آب‌های سطحی اطراف مجموعه و ساماندهی فاضلاب منطقه نیز از اقداماتی است که باید برای حفظ دریاچه انجام داد.

رئیس محیط زیست استان تهران بیان کرد: نباید اجازه دهیم دریاچه‌ چیتگر به اصطلاح پیر شود و آلودگی به آن راه پیدا کند. دریاچه چیتگر نیازمند برنامه مدیریت محیط زیستی است، ضمن این که باید مطالعات زیادی روی آن صورت بگیرد.

بازگیر تاکید کرد: اگر انتظار خدمات گردشگری، خدمات زیستگاهی به پرنده‌ها، تعدیل هوا و اینگونه موارد را از دریاچه داریم باید به وضعیت آن رسیدگی کنیم.

کد خبر 407628

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha