همشهری آنلاین: در پی اعلام آتش‌‌بس موقت از سوی دولت افغانستان، طالبان نیز از آتش‌بسی سه روزه در تعطیلات عید فطر خبر داد.

اعلام آتش‌بس سه روزه از سوی طالبان | دولت افغانستان استقبال کرد

این آتش‌بس شامل نیروهای خارجی نمی‌شود.

به گزارش يورنيوز، گروه طالبان افغانستان در پایان ماه رمضان و عید فطر در تعطیلات آخر هفته جاری سه روز آتش‌بس اعلام کرده است.

در اطلاعیه این گروه که شنبه ۹ ژوئن (۱۹ خرداد) منتشر شده آمده که این آتش‌بس شامل واحدهای خارجی نخواهد شد. گروه طالبان می‌گوید، اما در صورت هر حمله‌ای به نیروهای این گروه آن‌ها از خود دفاع خواهند کرد.

چون ماه رمضان زمانی پایان می‌یابد که عالمان دینی برای اولین بار ماه را در ۲۹ یا ۳۰ رمضان مشاهده کنند، طالبان تاریخ دقیقی را برای شروع آتش‌بس اعلام نکرده است.

آتش‌بس طالبان بعد از آتش‌بس دولت افغانستان اعلام شده است. اشرف غنی‌، رئیس‌جمهور افغانستان روز پنج‌شنبه اعلام آتش‌بس کرده بود. او گفته بود که این آتش‌بس در مورد گروه طالبان بدون پیش‌شرط اجرا می‌شود اما سایر گرو‌ه‌های شبه‌نظامی مانند گروه داعش و القاعده شامل آن نمی‌شوند.

این تصمیم اشرف غنی ‌بعد از آن اعلام شد که عالمان دینی این کشور در نشستی علیه بمب‌گذاری‌های انتحاری فتوا دادند. آن‌ها همچنین پیشنهاد آتش‌بس با طالبان را مطرح کردند. اشرف غنی از این پیشنهاد استقبال کرده و تا ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) اعلام آتش‌بس کرد.

 

کد خبر 407558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha