همشهری آنلاین: محققان هشدار می‌دهند قرارگیری نوزاد در معرض دود سیگار در طول بارداری یا بعد از تولد ممکن است موجب اختلال شنوایی در آن‌ها شود.

سیگار کشیدن در دوره بارداری به شنوایی نوزاد آسیب می‌رساند

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته محققان دانشگاه کیوتو ژاپن، نوزادانی که در طول بارداری در معرض دود سیگار قرار می‌گیرند ۶۸ درصد در معرض افزایش ریسک ابتلا به مشکلات شنوایی قرار دارند.

«کوجی کاواکامی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این مطالعه به وضوح نشان می‌دهد که جلوگیری از قرارگیری نوزاد در معرض دود دخانیات در طول بارداری و پس از تولد موجب می‌شود ریسک مشکلات شنوایی در کودکان کاهش یابد.»

در این مطالعه داده‌های مربوط به ۵۰،۷۳۴ کودک ۳ ساله بررسی شد.

از بین این گروه، ۳.۸ درصد تنها در طول بارداری در معرض دود سیگار بودند، ۳.۹ درصد در سن ۴ ماهگی در معرض دود دست دوم سیگار بودند، و ۰.۹ درصد در طول بارداری و در سن ۴ ماهگی در معرض دود دخانیات بودند.

نتایج نشان داد شیوع مشکلات و اختلالات شنوایی در بین نوزادان ۳ ساله‌ای که در معرض دود سیگار بودند ۴.۶ درصد بود. کودکانی که هم در طول بارداری در معرض دود سیگار و هم در سن ۴ ماهگی در معرض دود دست دوم سیگار قرار گرفته بودند ۲.۴ برابر بیشتر در معرض این ریسک قرار داشتند.

محققان تاکید می‌کنند باید در راستای پیشگیری از سیگار کشیدن قبل و در طول بارداری و اجتناب از قرارگیری در معرض دود دست دوم سیگار در کودکان اقدامات پیشگیرانه بیشتری انجام شود.

کد خبر 407518

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha