جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نایب‌رییس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران گفت: هنرخوشنویسی هنری برخاسته از فرهنگ والای ایرانی و اسلامی است که در حوزه انسان‌سازی می‌تواند اثرگذار باشد.

تجسمی

به گزارش ایسنا، علی‌اشرف صندوق‌آبادی در آیین «مشق رمضان» در فرهنگسرای معراج کاشان اظهار کرد: چالش امروز جامعه قضاوت‌های زودهنگام، شتاب و عجله است اما خاصیت هنر و ریاضت‌های آن، انسان را به صبر و دقت وادار می‌کند.

او افزود: نگاه یک هنرمند به مسائل جامعه، یک نگاه دقیق و همه‌جانبه‌نگر است و با توسعه مراکز و فعالیت‌های هنری توسط مسوولان، این نگاه باید در جامعه ترویج و تشویق شود.

وی تصریح کرد: فراگیری یک هنر و خلق اثر هنری باعث آرامش درون هنرمند می شود و در این لحظه های متلاطم زندگی، یک لحظه آرامش هم غنیمت است و به همین علت باید جوانان را تشویق کرد تا وارد عرصه هنر شوند.

نایب‌رییس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران تاکید کرد: ایران خاستگاه هنر خوشنویسی است و این هنر برگرفته از تاریخ و تمدن ایران و اسلام است که اگر به گذشته آن نگاه کنیم انحرافی در آن دیده نمی شود.

صندوق آبادی گفت: کاشان یکی از شهرهای با ظرفیتهای بالا در حوزه هنر و خوشنویسی است و انتظار است مسوولان این شهرستان زمینه ای را فراهم کنند که خوشنویسان کاشان بتوانند حضور پررنگ تری در کشور داشته باشند. کاشان شهری با ظرفیتهای فاخر ادبی و هنری است که با شخصیت هایی مثل محتشم در شعر و امیرکبیر در سیاست، جایگاه والایی در تاریخ ایران دارد.

او افزود: کاشان بین اصفهان و قم قرار گرفته است که دو قطب هنر کشور هستند و مسوولان این شهرستان باید توجه ویژه‌ای به حوزه خوشنویسی به عنوان هنر اصیل و ظریف ایرانی و اسلامی داشته باشند.

همزمان با برگزاری هشتمین آیین «مشق رمضان»، دفتر انجمن خوشنویسان کاشان و نمایشگاه آثار خوشنویسان این شهرستان گشایش یافت.

کد خبر 407480

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha