همشهری آنلاین: شهردار تهران در بازدید شبانه از محدوده منطقه ١٧ بر احیای بافت‌های فرسوده پایتخت تاکید کرد و گفت: بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری یکی از اولویت اصلی مدیریت شهری است.

افشانی

به گزارش ایسنا، سید محمدعلی افشانی در این بازدید گفت: این مهم مورد تاکید رییس محترم جمهوری است و بر اساس دستور ایشان، همه دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها مکلف هستند، خدمات مورد نیاز را به این منظور ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه بر این اساس، شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی نیز موظف هستند در جهت بازآفرینی بافت های ناکارآمد شهری گام های اساسی بر دارند، اظهار کرد: تسهیل گری در تملک واحدهای مسکونی بافت های ناکارآمد و نوسازی آن ها با هدف تبدیل بافت های فرسوده و ناایمن به بافت های کارآمد و مقاوم را در دستور کار داریم.

شهردار تهران با بیان اینکه فرآیند بازآفرینی محدود به نوسازی املاک فرسوده نیست بلکه به این منظور نوسازی محله ای پایدار هدف گذاری شده است، اظهار کرد: مسیر حدود ١٠ کیلومتری خط آهن در دل مناطق ١٧ و ١٨ فرصت خوبی است تا با استفاده از آن، نسبت به نوسازی بافت فرسوده اطراف این مسیر و ایجاد فضای سبز و مجموعه های تفریحی و فرهنگی و احیای این بافت ناکارآمد به عنوان اولویت اول اقدامات مناطق ١٧ و ١٨ اقدام کنیم.

شهردار تهران در این دیدار از بافت فرسوده سطح منطقه، پروژه تجمیع املاک فرسوده، مسیر راه آهن موسوم به محور نیلوفری، پارک آموزش ترافیک منطقه، مجموعه دارالشهداء و مقبره الشهداء دیدار کرد.

کد خبر 407406

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha