همشهری آنلاین: رئیس جمهوری روسیه گفته است که دولت او قصد ایجاد شکاف در اتحادیه اروپا را ندارد. پوتین با تأکید بر اهمیت مناسبات اقتصادی دو طرف تصریح کرد که روسیه خواهان همکاری نزدیک با اتحادیه اروپا است.

Putin

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه شامگاه دوشنبه (۴ ژوئن) در آستانه آغاز دیدار رسمی‌اش از اتریش در گفت‌وگویی با شبکه رادیو و تلویزیونی دولتی این کشور (ORF) به مناسبات مسکو و اتحادیه اروپا پرداخت.

او تصریح کرد که هدف روسیه ایجاد شکاف در اتحادیه اروپا نیست. پوتین افزود: «رهبری روسیه خواهان حفظ وحدت در اتحادیه اروپا است، چرا که این اتحادیه مهم‌ترین شریک تجاری و اقتصادی ما محسوب می‌شود.»

او گفت هدف از تماس ‌و ارتباط با جنبش‌های ملی‌گرا و مخالف با اتحادیه اروپا بی‌ثبات کردن این اتحادیه نیست.

رئیس جمهوری روسیه خواهان گسترش همکاری با اتحادیه اروپا شد و در این راستا خاطرنشان ساخت: «هر چه مشکلات در داخل اتحادیه اروپا بیشتر باشد، خطرات و نگرانی‌ها برای ما نیز بزرگ‌تر خواهد بود.»

پوتین در باره همکاری با حزب "روسیه متحد" با احزاب راستگرای فعال در اتحادیه اروپا چون "آلترناتیو برای آلمان" (AfD) یا "حزب آزادی اتریش" (FPÖ) گفت که بر اساس مصلحت‌ها و نیازهایی که تشخیص داده شوند، تصمیم‌گیری خواهد شد.

پوتین بنیانگذار حزب "روسیه متحد" است و سال‌های متمادی نیز رهبری این حزب را برعهده داشت. او در گفت‌وگو با رادیو و تلویزیون دولتی اتریش اظهار داشت: «ما می‌کوشیم با کسانی که تمایل به همکاری با ما را علنی نشان می‌دهند، همکاری کنیم.»

پوتین روز سه‌شنبه (۵ ژوئن) در وین با مقامات بلندپایه اتریش، از جمله سباستیان کورتس، صدراعظم این کشور دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

 

کد خبر 407347

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha