همشهری آنلاین: هاوارد شولتز، رئیس هیئت مدیره استارباکس از سمت خود کناره‌گیری کرد.

هاوارد شولتز - استار باکس

این تصمیم غیرمنتظره گمانه‌زنی در مورد احتمال نامزد شدن شولتز در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را تقویت کرده است کمپانی استارباکس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد هاوارد شولتز، مؤسس این کمپانی از سمت خود به عنوان رئیس این کمپانی کناره‌گیری کرده است. این سرمایه‌دار ۶۴ ساله روز ۲۶ ژوئن به طور رسمی این کمپانی را ترک خواهد کرد.

خبر این کناره‌گیری شایعات ورود شولتز به دنیای سیاست را به شدت تقویت کرده است. گمان می‌رود او قصد دارد به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا وارد صحنه شود. شولتز به روزنامه "نیویورک تایمز" گفته، هنوز در مورد آینده‌اش تصمیمی نگرفته است. او افزود: «از چندی پیش عمیقا نسبت به کشورمان و تقسیم رو به رشد در کشور و وجهه ما در جهان احساس نگرانی می‌کنم.»

شولتز یکی از هواداران سرسخت حزب دموکرات و از نزدیکان مورد اعتماد باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکاست که در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ از هیلاری کلینتون، رقیب دونالد ترامپ حمایت کرده بود.

شولتز در پاسخ به پرسشی در مورد نامزدی احتمالی خود در انتخابات بعدی گفت: «من در مورد طیف وسیعی از گزینه‌ها فکر می‌کنم که می‌تواند فعالیت در بخش دولتی هم باشد. اما هنوز تا تصمیم‌گیری نهایی برای آینده فاصله زیادی دارم. من می‌خواهم در خدمت کشورم باشم، اما این بدین‌ معنا نیست که برای تحقق این خواسته باید برای پست دولتی خودم را نامزد کنم.»

شولتز در سال ۱۹۸۲ به عنوان مدیر اجرایی و بازاریابی به استارباکس پیوست و توانست این شرکت کوچک مستقر در سیاتل را به یک کمپانی مشهور بین‌المللی با بیش از ۲۸ هزار شعبه در ۷۷ کشور بدل کند.

در بیانیه‌ای که کمپانی استارباکس در همین رابطه منتشر کرده‌، هیچ اشاره‌ای به بلندپروازی‌های سیاسی شولتز نشده است.

کمپانی استارباکس تحت مدیریت شولتز هر چند در اتحادیه اروپا به دلیل فریب‌های احتمالی مالیاتی مورد انتقاد قرار دارد، اما در آمریکا به واسطه اظهارنظرهای صریح شولتز در مورد مسائل بحث‌برانگیز نظیر ازدواج همجنس‌گرایان، قانون حمل سلاح یا نژادپرستی، چهره‌ای لیبرال و ذهنیتی باز به جهان از خود نشان داده است. از همین رو نیز این کمپانی نزد شمار زیادی از هواداران ترامپ و حزب جمهوری‌خواه از محبوبیت اندکی برخوردار است.

 

کد خبر 407346

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha