چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: افراد ناشناس نیمه‌های شب گذشته در کوزوو به یک بانک صربی حمله کردند.

خبرگزاری اتریش از پریشتینا گزارش داد، آن گونه که سخنگوی پلیس اعلام کرد، این حمله که در منطقه دراگاس صورت گرفت علیه تنها بانک صربی بود که در این استان اجازه فعالیت داشت.

به گفته وی، هیچ کس در جریان انفجاری که در این حمله صورت گرفت، زخمی نشد. فقط به ساختمان خسارت‌های قابل توجهی وارد شده است.

این بانک شعبه‌هایی را در نزدیکی مناطقی داشت که اقلیت صرب در آن ساکن هستند. منطقه‌ای که این بانک در آن قرار داشت، محلی است که جامعه مسلمانان صرب در آن ساکن هستند. آنها از دستورات مقامات کوزوو سرپیچی می‌کنند و بیشتر گوش به فرمان بلگراد هستند.
فاتمیر سیدیو (Fatmir Sejdiu)، رییس جمهور کوزوو روز دوشنبه به اکثریت آلبانی‌تبار این منطقه در سخنرانی‌اش به مناسب سال نو میلادی قول استقلال این منطقه را داد. وی گفت، رویای خودمختاری در نهایت به واقعیت می‌پیوندد.

رهبری کوزوو و دولت صربستان بیش از یک سال درباره چگونگی وضع اداره کوزوو با یکدیگر مذاکره کرده‌اند. دولت پریشتینا اعلام کرده است با حمایت اتحادیه اروپا و آمریکا از آغاز سال جاری خواستار استقلال کوزوو خواهد شد. کوزوو از زمان جنگ ناتو در سال 1999 تحت قیمومیت سازمان ملل اداره می‌شود.

کد خبر 40716

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز