همشهری آنلاین: رییس کنسرواتوار چایکوفسکی برای اعزام استادان روسی با هدف آموزش نوازندگان ایرانی، اعلام آمادگی کرد.

موسیقی

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، رییس کنسرواتوار دولتی چایکوفسکی مسکو با حضور در بنیاد رودکی با مدیرعامل این بنیاد دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف برای اجرای برنامه‌های مشترک اعلام آمادکی کردند.

علی اکبر صفی‌پور، مدیرعامل بنیاد رودکی با اشاره به اینکه این بنیاد بجز در حوزه موسیقی در تئاتر و هنرهای تجسمی نیز فعالیت می‌کند، پیشنهاد انجام برنامه مشترک در این‌باره را نیز ارایه کرد.

او با اشاره به اجرای منتخب ارکسترهای بنیاد رودکی در جام جهانی روسیه و اجرای سرود تیم ملی در سه شهر این کشور، خواستارهمکاری مجموعه روسی در اجرای فاخر این رویدادها شد.

مدیرعامل بنیاد رودکی همچنین با اشاره به برخی کمبودها در کشور در خصوص آموزش موسیقی کلاسیک گفت: این آمادگی وجود دارد تا از استادان مطرح روسی برای آموزش نوازندگان ایرانی استفاده کنیم.

آلکساندر سرگییویچ ساکولوف، رییس کنسرواتوار دولتی چایکوفسکی نیز برای اعزام استادان روسی توسط مجموعه تحت مدیریتش اعلام آمادگی کرد.

طرفین در این گفت‌وگو شرایط برگزاری اجراهای مشترک با تلفیقی از ارکسترهای دو بنیاد را بررسی کردند.

رییس کنسرواتوار دولتی چایکوفسکی مسکو در این سفر از تالارهای وحدت، آزادی و امکانات مختلف بنیاد رودکی بازدید کرد و با حضور در محل تمرین ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران در جریان روند قطعاتی که قرار است در روسیه اجرا شود قرار گرفت.

این سفر در پی امضای تفاهم‌نامه بنیاد فرهنگی هنری رودکی و کنسرواتوار دولتی مسکو در نخستین نشست کمیته مشترک همکاری‌های فرهنگی ایران و روسیه در اسفندماه سال گذشته صورت گرفت.

کد خبر 407143

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha