همشهری آنلاین: عضو کمیسیون اصل نود در مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده سعید طوسی در کمیسیون اصل نود مورد بررسی قرار گرفت اما یکی از پرونده های محرمانه بود و انتظار ما هم برخورد به گونه ای دیگر بود.

به گزارش برنا، بهرام پارسایی عضو کمیسیون اصل نود در مجلس شورای اسلامی، در خصوص «ورود این کمیسیون به پرونده حادثه دانش آموزان غرب تهران» گفت: در کمیسیون اصل نود این موضوع مطرح شده است و پیگیری‌های ابتدایی و مکاتبه با دستگاه‌های ذیربط به صورت فوری صورت خواهد گرفت. سپس اطلاعات جمع آوری شده و حتما رسیدگی به طور جدی صورت خواهد گرفت. طبق قانون وظیفه کمیسیون اصل نود نظارت بر طرز کار سه قوه است و این اتفاق برمی‌گردد بر طرز کار غلط بر مجموعه آموزش و پرورش که چنینی حادثه‌ای اتفاق افتاده است.

پارسایی با اشاره به اینکه «آموزش و پرورش اعلام می کند این اتفاق تعرض نیست و مجازات نهایی در بر نخواهد داشت و همچنین برخوردهای پیشگیرانه» گفت: درباره اظهارات آموزش و پرورش باید مرجعیت رسمی و کمیسیون اصل نود در بررسی‌های خود به این نتیجه برسند و این فقط اظهار نظر این وزارت خانه است. هر اقدامی که صورت گرفته کاری ضد اخلاقی، ناپسند و به طور مطلق غیر قابل دفاع است. اینکه مدام اعلام می شود این تجاوز نبوده، کار درستی نیست. این موضوع باعث بدبینی بیشتر و ایجاد شک و شبهه می‌شود و باید اجازه داده شود، قوه قضاییه در مسیر خود به این پرونده رسیدگی کند.

وی اضافه کرد: کمیسیون اصل نود هم قطعا به این موضوع ورود پیدا خواهد کرد. اما بحث این است که این اقدام باعث جریحه‌دار شدن افکار عمومی و ایجاد بی‌اعتمادی مردم شده و در همه نقاط کشور خانواده ها به طور جدی نگران هستند.

پارسایی گفت: مدرسه امن‌ترین جایی است که والدین می‌توانند به آن اعتماد کنند. قوه قضاییه باید اشد مجازات را برای کسی که جرم مرتکب شده اند، در نظر بگیرد. اما فقط آن شخص مقصر نیست بلکه سیستم نظارت و گزینش آموزش و پرورش خصوصا در مدارس غیر انتفاعی نیز مقصر است. این اتفاق به جامعه و انسان های فرهیخته لطمه وارد می‌کند.

او ادامه داد: اگر شرایط گزینش آموزش پرورش در مدارس غیر انتفاعی متفاوت است باید در این زمینه هم پاسخگو باشند. در مجموعه غیر انتفاعی ایرادهایی وارد است و به نظر می‌رسد، در بحث شهریه هم نظارتی وجود ندارد.

عضو کمیسیون اصل نود تاکید کرد: شخص مرتکب به جرم قطعا مجازات خواهد شد و افرادی که در مسئولیت، نظارت و انتخاب افراد کوتاهی کردند، این ها هم مورد پیگیری و مجازات قرار می گیرند.

پارسایی در ادامه بیان کرد: بدون شک عوامل برخورد و بازدارندگی نمودش در جامعه مشخص است. پرونده سعید طوسی در کمیسیون اصل نود مورد بررسی قرار گرفت اما یکی از پرونده های محرمانه بود و انتظار ما هم برخورد به گونه ای دیگر بود. نه در نظر افکار عمومی و نه در من نماینده مجلس پرونده سعید طوسی بسته نشده ولو اینکه این پرونده بسته شده باشد. بدون شک عدم برخورد یا برخورد های دوگانه با جرم های مشابه هم می تواند عدالت ما را زیر سوال ببرد و هم باعث افزایش بی‌اعتمادی در جامعه شود.

پارسایی با اشاره به دوگانگی برخورد قوه قضاییه با پرونده ها گفت: ما به این موضوع نقد داریم زیرا ابعاد مختلف پرونده ها باید رسیدگی باشد.

او ادامه داد: این گونه نیست بگوییم پرونده سعید طوسی بسته شده بنابراین پرونده مدرسه شهرک غرب هم باید بسته شود. به نظر من، افراد دیگر هم که پرونده آنها در افکار عمومی همچنان باز است، باید به صورت جدی رسیدگی شود.

پارسایی در خصوص جزییات رسیدگی های کمیسیون اصل نود گفت: جلسه کمیسیون چون مصادف با تعطیلی مجلس شد، دستور پرونده باید از هیئت رییسه و کمیسیون مربوطه آغاز شود، به همین منظور اقدام اولیه برای رسیدگی به این موضوع صورت گرفته است. همچنین مکاتباتی با قسمت های مختلف از طریق کمیسیون صورت خواهد گرفت و گزارشی تهیه خواهد شد. همچنین خانواده های آسیب دیده می توانند برای تکمیل پرونده به کمیسیون اصل 90 مراجعه کنند.

پارسایی در پاسخ به این سوال که آیا سیستم آموزش و پرورش نیاز به بازنگری دارد، گفت: سیستم آموزشی در طی چند دهه گذشته تغییرات متفاوتی داشته اما به نتیجه مطلوب که مورد انتظار جامعه بوده، نرسیده است. متاسفانه سیستم آموزش پرورش در ابعاد مختلف دچار تغییرات می شود. نباید این تغییرات به گونه ای باشد که شخص محور باشد و آموزش و پرورش دیدگاه های خود را اعمال کند.

او ادامه داد: فارغ از مسائل سیاسی باید یک تیم کارشناسانه و خبره بتوانند سیستم آموزشی را از این وضعیت خارج کنند که خروجی برای پویایی دانش آموزان و فرزندان داشته باشد.

پارسایی در پایان افزود: برای ارتقای سطح آموزشی باید از یک تیم کارشناسی، تجربه دیگران و کشورهای موفق برای رسیدن به اهداف استفاده شود.

کد خبر 407101

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha