همشهری آنلاین: یک بررسی جدید نشان می‌دهد که شمار افرادی که در فرانسه روزانه سیگار می‌کشند در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ یک میلیون نفر کاهش پیدا کرده است.

smoking

به گزارش بی‌بی‌سی سازمان بهداشت عمومی فرانسه که این بررسی را انجام داده است، می‌گوید چنین کاهشی در شمار سیگاری‌ها در طول یک دهه پیش بی‌سابقه است.

این بررسی همچنین نشان داد که سیگار کشیدن در میان نوجوانان و افراد کم‌درآمد در فرانسه کاهش یافته است.

پژوهشگران مجموعه اقدامات ضد سیگار در فرانسه را دلیل احتمالی این کاهش در شمار سیگاری‌ها می‌دانند.

 اقدامات ضد سیگار متعددی مانند بسته‌‌های سیگار بدون مارک، پرداخت هزینه‌های جایگزین‌های دخانیات به افراد، افزایش قیمت سیگار و کارزارهای مانند «ماه ملی بدون سیگار» در فرانسه به اجرا در آمده است.

آنیس بوژان، وزیر بهداشت فرانسه به‌خصوص از کاهش سیگار کشیدن در میان اقشار کم‌درآمد استقبال کرد و گفت:‌«دخانیات محروم‌ترین اقشار را مبتلا و وضعیتشان را بدتر می‌کند.»

یک بررسی در سال پیش نشان داد که باوجود دهه‌ها اجرای سیاست‌های کنترل دخانیات، با علت رشد جمعیت شمار سیگاری‌ها در جهان افزایش یافته است.

از هر ۱۰ مرگی که در سراسر جهان رخ می‌دهد، یک مرگ ناشی از سیگار کشیدن است و نیمی از این موارد مرگ‌ومیر در چهار کشور چین، هند، آمریکا و روسیه رخ می‌دهد.

یک آنالیز کشور به کشور درباره دخانیات هشدار می‌دهد: «همه‌گیری سیگار کشیدن دارد از جهان ثروتمند به کشورهای با درآمد پایین و متوسط صادر می‌شود.»

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید معلوم شده است که هشدارهای تصویری روی بسته‌های سیگار به‌خصوص در کمک به ترک سیگار مؤثر هستند.

کد خبر 406962

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha