همشهری آنلاین: گروهی از هنرمندان آرژانتینی از نقاشی دیواری برای دادن هشدار نسبت به سرنوشت بچه‌های گمشده استفاده می‌کنند.

نقاشی دیواری

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از سي‌اس‌مانيتور، چشم‌هاي درخشان دايانا گارنيكا روي ديوار يكي از خيابان‌هاي شلوغ بوينس‌آيرس توجه رهگذران را جلب مي‌كند؛ دختري كه بيش از يك سال پيش ناپديد شده و از سرنوشت او خبري در دست نيست. اين تنها يكي از پنج نقاشي ديواري از بچه‌هايي است كه در پايتخت آرژانتين گم شده‌اند و حالا هنرمندان با قرار دادن چهره‌هاي بيگناه آنها در كانون نقاشي‌هاي ديواري سعي در جلب توجه مردم و دادن هشدار به خانواده‌ها دارند.

اين ابتكار هنري-اجتماعي ايده يك گروه خصوصي به نام بچه‌هاي گمشده آرژانتين است كه با شعار #ديوارهاي_جستجوگر وارد عمل شده‌اند. با فراگير شدن ايده، تعداد هنرمنداني كه به اين گروه پيوسته‌اند روز به روز در حال افزايش است و آنها هدف خود را ديده شدن بيشتر تلاش براي يافتن گمشده‌ها اعلام كرده‌اند. ضمن اينكه هنرمندان از ترفندهاي مختلف براي توجه بيشتر رهگذران به چهره بچه‌ها بهره مي‌برند.

چهره دايانا بخشي از يك نقاشي ديواري بزرگ روي نماي بيروني پايانه‌اي شلوغ در بخش ويا كرسپو در بوينس‌آيرس است. البته نقاشي براي اينكه نوجوان گمشده بيشتر جلب توجه كند، يك نئون نارنجي‌رنگ دور چهره سياه و سفيد او قرار داده تا از فضاي رنگين پشت سرش متمايز شود. دايانا 17 ساله بود كه ناپديد شد و آنچه روي ديوار نقش بسته، نقاشي عكسي است كه خانواده گارنيكا از آن براي يافتن گمشده خود استفاده كرده‌اند.

دايانا آخرين بار روز ششم ماه مه 2017 براي خريد كردن از خانه خارج شد و ديگر كسي او را نديد. داريو سوارز، همسايه دايانا كه با او به خريد رفته بود، به عنوان تنها مظنون پرونده بازداشت شد تا بلكه به جرم خود مبني بر مشاركت در ربودن نوجوان بيگناه اعتراف كند. مقام‌هاي رسمي پليس و ديگر مراجع قانوني ايالت توكومان در شمال آرژانتين شش هزار دلار جايزه براي هر نوع كمك به يافتن دايانا جايزه تعيين كرده‌اند.

از ميان 2571 پرونده افراد گمشده در سال گذشته در سراسر آرژانتين، از سرنوشت 1154 نفر هنوز خبري در دست نيست و بسياري از اين بچه‌هاي ناپديدشده دختران بين 13 تا 17 سال هستند. حالا هنرمندان اميدوارند كشيدن چهره بچه‌هاي گمشده در نقاشي‌هاي ديواري به يافتن ردي از آنها كمك كند. گوشه هر نقاشي نام و سن فرد گمشده و شماره‌اي براي دادن اطلاعات قرار گرفته و رسانه‌هاي اجتماعي هم به اشتراك گذاشتن نقاشي‌ها بسيار علاقه نشان داده‌اند.

کد خبر 406917

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha