همشهری آنلاین: معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: از دیرباز تاکنون، قهوه‌خانه‌ها، مکان‌هایی سنتی برای عرضه غذاهای سنتی کشور بوده اند و چنانچه از عنوان آن پیداست، قهوه، چای و خوراکی‌هایی از این قبیل باید سرو شود، بنابراین قهوه خانه‌ها، قلیان‌خانه نیستند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت

به گزارش وبدا، دكتر عليرضا رييسي در همايش روز جهاني بدون دخانيات افزود: اینکه گفته می‌شود با جمع آوری قلیان‌ها عده ای بیکار می‌شوند، صحیح نیست، زیرا قلیان‌ها عده کثیری را هم به کام بیماری و مرگ می‌کشاند.

وی گفت: برخی استدلال می‌کنند، با جمع آوری قلیان‌ها، قهوه‌خانه‌های زیرزمینی شکل می‌گیرد، که این استدلال نیز صحیح نیست، زیرا در حال حاضر بیش از 60 تا 70 درصد قهوه خانه‌ها مجوز فعالیت ندارند و زیرزمینی محسوب می‌شوند.

رییسی با بیان اینکه درخصوص مبارزه با دخانیات باید به مردم و رسانه‌ها پناه ببریم، اظهار داشت: نباید به خاطر برخی افراد سودجو سلامتی 80 میلیون انسان را به خطر انداخت، لذا نیازمند عزم جمعی محکمی هستیم تا جلوی گسترش آمار دخانیات گرفته شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در کشور ما سالیانه ۵۵ میلیارد نخ سیگار مصرف می‌‌شود که ۱۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و هزینه‌‌های سلامت آن تقریبا ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: این ۵۵ میلیارد نخ سیگار را فقط 10 میلیون نفر در کشور مصرف می‌کنند و تقریبا 75 میلیون ایرانی تاوان هزینه کرد 10 میلیون مصرف کننده دخانیات را در حوزه سلامت بپردازند.

کد خبر 406903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha