همشهری آنلاین: رئیس دفتر رئیس جمهوری در خصوص طرح سوال از رئیس جمهور با اشاره به اینکه گروه محدودی از نمایندگان امضا جمع می‌کنند گفت به رئیس مجلس طی نامه‌ای اعلام داشتم که متولی موضوعات مطروحه وزرا هستند.

واعظی

به گزارش ایرنا، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت درجمع خبرنگاران درمورد گزارش مجلس شورای اسلامی از مدیران دوتابعیتی، با بيان اينكه افرادي كه داري كار اقامت هستند به منزله دو تابعيتي بودن آنها نيست، افزود: دوتابعیتی را باید تعریف کنیم . گفته شده است که اگر اسامی دوتابعیتی‌ها به دولت داده شود یا اگر خودمان هم متوجه بشویم بلافاصله اقدام می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون لیستی به دولت نداده‌اند، ادامه داد: وزارت اطلاعات را مامور کردیم، اگر مدیری این وضعیت را دارد اطلاع دهد تا سریع واکنش نشان دهیم.

رییس دفتر رییس جمهوری درباره گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: من آن گزارش را نخواندم، به نظر من آنها بحث دوتابعیتی و اقامت کوتاه مدت را مخلوط می‌کنند.

واعظی در پاسخ به پرسشی در مورد لابی دولت در مجلس برای کاهش امضاهای نمایندگان سوال کننده از رئیس جمهوری، گفت: به نظر من یک کاری بی‌سابقه و بدون مبنای حقوقی در مجلس شروع شده است و برای این منظور نامه‌ای به رئیس مجلس نوشتیم و گفته شد موضوعاتی که در دولت مطرح است و وزیران متولی آن هستند باید از خود آنها سوال شود.

وی افزود: موضوعاتی که قبلا در کمیسیون‌ها مطرح شده و از حد نصاب افتاده است بار دیگر به زبان دیگری مطرح می‌شود که باعث گرفته شدن وقت دولت و مجلس می‌شود .

رئیس دفتر رییس جمهوری با اشاره به اینکه گروه محدودی، از نمایندگان امضاء جمع می‌کنند، اظهارداشت: درهر حال حق آنهاست و این حق هم برای دولت است که بروند تا نمایندگانی را که اطلاعات درستی به آنها نرسیده توجیه کند تا امضای خود را پس بگیرند.

واعظی گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی به وظایف خود عمل می‌کنند ولی فکر می‌کنم این دور باطل است. این کاری که درحال انجام است، درست نیست و برای هدفی نامعلوم وقت دولت و مجلس را می‌گیرند.

وی در مورد جلسه برخی از اعضای دولت با کامیون داران نیز گفت: تلاش بر این است تا همانطور که در جلسات وزیران تعاون، کار ورفاه اجتماعی و صنعت، معدن وتجارت با انجمن کامیون داران تفاهم شده عمل شود.

کد خبر 406898

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha