مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

علی جواهری-خبرنگار:اندازه قطار نیستند، ولی بین خودروهایی که در شهر‌‌‌ تردد می‌کنند قد و قامت به نسبت بزرگ‌تری دارند.

مناطق شهر

اتوبوس‌های قرمز رنگ 17متری که یکی از اصلی‌ترین وسایل نقلیه عمومی شهر محسوب می‌شوند، همه روزه سیلی از شهروندان را با سرعت زیاد جابه‌جا می‌کنند،

اما این اتوبوس‌های دوستداشتنی دردسرهای زیادی را در میدان راه‌آهن، یکی از پر‌‌ترددترین نقاط شهر ایجاد کرده‌اند که مسدود کردن خیابان ولی‌عصر(عج) و ایجاد نابسامانی‌های ترافیکی در میدان راه‌آهن‌ از جمله آنهاست. همراه با «محمد دوست‌حسینی» شهردار ناحیه 4، جمعی از مسئولان شهرداری منطقه 11 و دبیر شورایاری محله راه‌آهن برای ارزیابی تصمیم‌گیری‌هایی که برای ساماندهی پایانه اتوبوس‌های تندرو در میدان راه‌آهن اتخاذ شده است به این میدان رفتیم.

اتوبوس‌های تندرو پشت هم در انتهای پایانه توقف کرده‌اند و هنوز به چهارراه مختاری نرسیده‌اند که دوبله توقف کردن هایشان شروع می‌شود. در این وضعیت اتوبوس‌هایی که از پایانه شمال شرقی میدان راه‌آهن خارج می‌شوند، کاملاً مسیر را مسدود می‌کنند. این ماجرای هر روز میدان راه‌آهن است که با توقف اتوبوس‌های 17متری برای ورود به پایانه کوچک و ترافیک سنگین این محدوده رقم می‌خورد.

«علی‌اصغر فراهانی» دبیر شورایاری محله راه‌آهن می‌گوید: «میدان راه‌آهن و ابتدای خیابان ولی‌عصر(عج) یکی از پر‌‌ترددترین نقاط شهر محسوب می‌شود که تردد این اتوبوس‌ها مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است. نخستین موضوع بحث ترافیک است که به دلیل نابسامانی‌هایی که ایجاد می‌کند شکل نازیبایی به این میدان قدیمی می‌دهد، البته وجود این اتوبوس‌ها بسیار اهمیت دارد و خدمات بسیاری را به شهروندان ارائه می‌دهد.»

  • رفع املاک معارض، رفع مشکل پایانه

به گفته دبیر شورایاری محله راه‌آهن همه اینها در حالی است که در ابتدای خیابان کارگر جنوبی پایانه‌ای واقع شده که اتوبوس‌ها می‌توانند آنجا مستقر شوند. وضعیت انتهای خیابان کارگر جنوبی هم چندان مساعد نیست و مشکلات فراتر از چیزی است که تصور می‌کنیم. اتوبوس‌ها در پایانه توقف کرده‌اند و تاکسی‌ها و مسافران در کنار خیابان سرگردان هستند.

تعدادی در کوچه‌پسکوچه‌های سرخط‌شان هستند و عده‌ای از راننده‌ها هم در خیابان اصلی فریاد می‌زنند. «حسن حسنی» یکی از راننده‌های تاکسی به طرف ما می‌آید و با لحن اعتراض‌آمیز از مسئولان درخواست می‌کند که به وضعیت این پایانه رسیدگی کنند.

او با بیان اینکه سال‌هاست خطوط تاکسیرانی در میدان راه‌آهن همین وضعیت را دارد، می‌گوید: «هردفعه یک تصمیم برای این پایانه می‌گیرند. یکبار ما را مجبور می‌کنند داخل پایانه مسافران را سوار کنیم. چند وقت بعد می‌گویند بیرون باشید و محل توقف اتوبوس‌ها را بیرون از پایانه قرار می‌دهند. این‌طور، هم مسافران حیران می‌شوند و هم دردسر توقف برای ما ایجاد می‌شود.» اما همه این مشکلات با شلوغی تاکسی‌ها در اطراف ایستگاه راه‌آهن دوچندان می‌شود.

«حمید زارع» یکی از مسافران می‌گوید: «سال‌هاست میدان راه‌آهن وضعیت نابسامانی دارد. مسئولان شهری هر بار تصمیمی برای این میدان می‌گیرند و دست آخر شکل نابسامانی را که مشاهده می‌کنید شاهد هستیم. باید تصمیم درستی برای این میدان گرفته شود.» داخل پایانه معین چند خانه فرسوده و یک مرکز متادون درمانی وجود دارد که مزاحم توسعه پایانه ابتدای خیابان کارگر جنوبی هستند.

«محمد دوست‌حسینی» شهردار ناحیه 4 منطقه11 با بیان اینکه به شکل مداوم پیگیر حل مشکلات میدان راه‌آهن است، می‌گوید: «ساماندهی میدان راه‌آهن در برنامه‌کاری مدیریت شهری قرار دارد. یکی از اقدامات، ساماندهی بوستان میدان بود که پاتوق معتادان کارتن‌خواب شده بود، اما اکنون محل مناسبی برای شهروندان شده است.

مسئله پایانه و ساماندهی تاکسی‌ها و اتوبوس‌های تندرو باید حل شود و تا به حال جلسات متعددی در این رابطه تشکیل شده است. مشکل پایانه ابتدای خیابان کارگرجنوبی با توسعه آن رفع می‌شود. این توسعه بستگی به همکاری مالکان چند ملک دارد که در وسط پایانه معین در خیابان کارگر جنوبی قرار گرفته است.

با اینکه شهرداری به آنها اعلام کرده آمادگی کامل برای خریداری ملک را دارد، اما آنها به هیچ‌وجه حاضر به همکاری نیستند. به هرحال کارهایی را که برای مناسب‌سازی این میدان لازم است به معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه اعلام کرده‌ایم و در انتظار بررسی‌های کارشناسانه هستیم.»

کد خبر 406831

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha