سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین‌بار در تاریخ موسیقی آمریکا، یک آلبوم موسیقی پاپ از کره‌جنوبی صدرنشین جدول فروش سایت معتبر بلیبورد شد.

گروه موسیقی کره

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، «خودت را دوست داشته باش: اشك» سومين آلبوم رسمي گروه كره‌اي BTS است كه هفت پسر جوان اعضاي آن هستند. اين آلبوم در سايت بيلبورد200 كه ويژه فروش آلبوم‌ها در ايالات متحده است، 135 هزار نسخه فروخته و بالاتر از پست مالون، خواننده و آهنگساز جوان آمريكايي صدرنشين جدول شده است. اين تعداد شامل فروش به شيوه سنتي و خريد از سايت‌هاي آنلاين مي‌شود.

در 12 سال اخير اين نخستين بار است كه يك آلبوم با زباني جز انگليسي در صدر جدول بيلبورد200 قرار مي‌گيرد. هواداران گروه BTS كه با نام «آرمي» يا ارتش شناخته مي‌شوند، تمام تلاش خود را براي صدرنشيني آلبوم «خودت را دوست داشته باش: اشك» در آمريكا به كار گرفتند. هر چند برخي معتقدند برنامه‌هاي اخير دولت دونالد ترامپ براي تنش‌زدايي در شبه‌جزيره كره هم در صدرنشيني اين آلبوم موسيقي بي‌تاثير نبوده است.

موسيقي پاپ كره‌جنوبي كه با نام كي-پاپ شناخته مي‌شود، در هشت سال اخير راه خود را براي ورود گسترده به بازارهاي جهاني و معرفي فرهنگ كره‌اي هموار كرده است. سياست‌هاي فرهنگي دولت كره هم از سال 2010 به بعد در راستاي كمك به گروه‌هاي موسيقي اين كشور بوده و BTS تازه‌ترين محصول و نماينده آن در دنيا به شمار مي‌رود.

با اينكه هشتگ مربوط به موفقيت اين گروه كره‌اي بيش از يك ميليون بار در فضاي مجازي مورد استفاده قرار گرفته است اما به نظر مي‌رسد صدرنشيني «خودت را دوست داشته باش: اشك» يك هفته بيشتر دوام نياورد. آهنگ تازه سم مندس، خواننده 19 ساله كانادايي جدي‌ترين رقيب كره‌اي‌ها براي تدوام صدرنشيني در بيلبورد است.

کد خبر 406824

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha