یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با تداوم سرکوب فلسطینیان از جمله قتل عام اخیر زنان و کودکان توسط رژیم صهیونیستی، روزنامه گاردین چاپ لندن گزارش داد: صادرات سلاح های انگلیسی به اسرائیل به سطح بی سابقه ای رسیده است.

 صادرات سلاح انگلیس به رژیم صهیونیستی رکورد زد

به گزارش ایرنا، گاردین در گزارش روز یکشنبه خود افزوده است: آمار «کمپین مخالف تجارت سلاح» نشان می دهد که پیمانکاران دفاعی در انگلیس مقادیر بی سابقه ای سلاح به اسرائیل فروخته اند.

آمار کمپین مخالف فروش سلاح نشان می دهد، سال گذشته (2017) مجوز فروش 221 میلیون پاوند سلاح به فلسطین اشغالی صادر شده که این رژیم را به هشتمین بازار بزرگ شرکت های ساخت سلاح در انگلیس تبدیل کرده است.

گاردین نوشت: انگلیس سال 2016 میلادی 86 میلیون پاوند سلاح به اسرائیل صادر کرد در حالیکه سال پیش از آن 20 میلیون پاوند بود. به طور کلی در پنج سال گذشته تل آویو سخت افزارهای نظامی به ارزش بیش از 350 میلیون پوند از لندن خریداری کرده است.

به نوشته این روزنامه، مجوزهای پیمانکاران دفاعی انگلیسی برای فروش سلاح به رژیم صهیونیستی درسال گذشته شامل مواردی است که از آنها برای حمله به تجهیزات نظامی استفاده می شود. این جنگ افزارها افزون بر موشک، شامل مهمات سلاح های کوچک و تفنگ های تک تیرانداز می شود. انگلیس سال 2018 مجوز فروش مهمات ضد زرهی، سپرهای ضد شورش، قطعات موشک های هوا به هوا و ساخت نارنجک را صادر کرد.

گاردین افزوده که افزایش بی سابقه فروش سلاح به اسرائیل تنها چند روز پس از تایید سفر شاهزاده ویلیام نوه ملکه انگلیس به سرزمین های اشغالی منتشر شده است و همزمان سازمان های حقوق بشر نیز عقلانیت اعزام یک عضو ارشد خانواده سلطنتی به فلسطین اشغالی را در حالیکه از سلاح های مرگبار (علیه فلسطینیان) استفاده می کند، زیر سئوال برده اند.

«کـِری ماسکوجری» Kerry Moscogiuri مدیر کمپین های عفو بین الملل انگلیس گفت: بعد از واکنش افراطی نیروهای امنیتی اسرائیل در مرز غزه، تنش ها در سرزمین های اشغالی احتمالا همزمان با سفر تاریخی پرنس ویلیام به سطح غیرقابل کنترلی خواهد رسید.

«آندرو اسمیت» از اعضای کمپین مخالف تجارت سلاح گفت: حوادثی که در هفته های اخیر شاهد بوده ایم، یادآور سرکوب و مجازات جمعی ساکنان غزه است. سلاح های ساخت انگلیس با مجوز دولت این کشور بارها و بارها علیه فلسطینی ها استفاده شده است، اما فروش پرشتاب جنگ افزارها همچنان ادامه دارد و باید تحقیقات کاملی درباره احتمال استفاده از این سلاح ها در اقدامات بی رحمانه چند ماه اخیر انجام شود.

سفر پنج روزه شاهزاده ویلیام از امروز یکشنبه 25 ژوئن (6 خرداد) آغاز می شود. وی ابتدا وارد امان پایتخت اردن می شود و بعد از دیدار از رام الله وارد قدس خواهد شد. نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این سفر را که برای اولین بار در نوع خود انجام می شود «دیداری تاریخی» توصیف کرده است.

اسمیت عضو کمپین مخالف تجارت سلاح در این باره گفت که این سفر به رغم قتل عام انجام شده اخیر صورت می گیرد و اگر شاهزاده با اقدامات خشونت آمیز مخالفت نکند به منزله تایید آن خواهد بود. وی نباید از این دیدار برای سرپوش گذاشتن یا مشروعیت بخشیدن به چنین اقداماتی استفاده کند.

به گزارش ایرنا، آمریکا 24 اردیبهشت همزمان با روز نکبت (اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها) در مراسمی سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل کرد، اقدامی که بر خلاف تمامی موازین و قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

نظامیان صهیونیست در این روز، راهپیمایی مردم غزه را به خاک و خون کشیدند و در جریان حمله ارتش اشغالگر به تظاهر کنندگان مسالمت آمیز، 64 فلسطینی شهید و سه هزار و 188 تن دیگر زخمی شدند.

کد خبر 406602

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha