مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیاده‌روی به عنوان یک درمان طبیعی، ساده و مقرون به صرفه، یکی از بهترین راه‌ها برای مبارزه با استرس، بی‌خوابی، اضطراب، افسردگی و حتی اعتیاد است.

پیاده روی

* با اثرات مثبت پياده‌روي بيشتر آشنا شويد:

  • افزایش اعتماد به نفس: ورزش‌های هوازی مانند دویدن و پیاده‌روی با افزایش حجم عضلات و بهبود وضعیت استقامت بدن، منجر به افزایش اعتماد به نفس می‌شوند.
  • بهبود وضعیت خواب: یکی از مزایای پیاده‌روی منظم، بهبود چرخه خواب و بیداری است؛ آنهم از طریق کاهش سطح استرس.
  • افزایش تمرکز: مطالعه ای نشان داده است كه زنانی که معادل یک ساعت و نیم در طول هفته پیاده روی داشتند، عملکرد ذهنی بهتری را در مقایسه با زنانی که کمتر از 40 دقیقه در طول هفته پیاده روی داشتند نشان دادند.
  • کاهش استرس: تحقیقات ارتباط قوی میان فشار روحی و ورزش و از جمله پیاده روي  را ثابت کرده است به این گونه که ورزش موجب کاهش پاسخ به فشار روحی، کاهش دوره نقاهت پس از دریافت استرس و کم شدن آسیب‌ پذیری فرد نسبت به بیماری‌‌های ناشی از فشار روحی می‌‌شود. فعالیت ورزشی، به‌ ویژه پياده روی شیوه فوق‌ العاده موثری برای برطرف کردن فشار روحی است.
  • کاهش علائم افسردگی: مطالعات متعددی این نکته را ثابت کرده اند که ورزش‌های منظم قلبی مانند دویدن و پیاده روی می‌توانند نشانه‌های افسردگی را کاهش دهند. برخی از انواع افسردگی به دلیل کمبود انتقال دهنده‌های عصبی مانند سروتونین و دوپامین ایجاد می‌شود و این در حالی است که انجام پیاده روی مستمر خود باعث افزایش ترشح این انتقال دهنده‌ها و بهبود خلق و خوی خواهد شد. ضمنا پیاده روی باعث آزاد شدن آندورفین در بدن می‌شود که خود یک ضد افسردگی طبیعی محسوب می‌شود.
  • کاهش اضطراب: به گفته محققان شرکت در فعالیت‌های هوازی منظم منجر به کاهش سطح هورمون‌های مرتبط با اضطراب در بدن می‌شود ضمن این که به تثبیت خلق و خوی نیز کمک می‌کند. حتی 5 دقیقه ورزش ایروبیک می‌تواند اثرات ضد اضطراب داشته باشد.

*وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي

کد خبر 406514

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha