همشهری آنلاین: محمد بن نایف: اطلاعاتی که درباره زخمی شدن بن سلمان در حادثه منطقه الخزامی منتشر شده صحت دارد.

ولیعهد سابق عربستان؛ خبر زخمی شدن بن سلمان صحت دارد به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما ؛ ولیعهد سابق عربستان گفت: تصاویری که دیروز از بن سلمان منتشر شده قدیمی است و اطلاعاتی که درباره زخمی شدن وی در حادثه منطقه الخزامی منتشر شده صحت دارد.

محمد بن نایف ولیعهد سابق عربستان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: نقش عربستان در معامله قرن، فقط محدود به پذیرش سیاسی این معامله نیست، این کشور نقش و وظیفه دیگری دارد که کم اثرتر از نقش اول نیست و شامل تخریب چهره ملت فلسطین و کم اهمیت جلوه دادن این مسئله از طریق به کارگیری ارتش الکترونیکی، نویسندگان و اندیشمندان وابسته به دفتر پادشاهی عربستان است که سعود القحطانی (مشاور دفتر پادشاهی این کشور) وظیفه پیگیری این کار و آموزش این افراد را بر عهده دارد.

محمد بن نایف در توئیت دیگری نوشت، در حال حاضر گرایش اردن به عنوان نزدیکترین همپیمان امنیتی عربستان به محور ترکیه - قطر است و علت آن (به طور نسبی) نزدیک شدن موضع اردن به موضع محور ترکیه و قطر درباره مساله فلسطین است، روابط این کشورها در حال گسترش است و هماهنگی دیپلماتیک به هماهنگی های امنیتی و نظامی خواهد رسید.

ولیعهد سابق عربستان همچنین نوشت، در حال حاضر محور آمریکایی برای حذف قیمومیت اردن بر قدس تلاش می کند و این مساله به طور حتم به تضعیف نقش منطقه ای اردن که در گذشته مهره مهم منطقه به شمار می رفت منجر خواهد شد به همین علت اردن پیش دستی خواهد کرد و برای حفظ مشروعیت نظام خود که به علت قیمومیت قدس کسب کرده است، به محور ترکیه - قطر ملحق خواهد شد.

محمد بن نایف همچنین نوشت، تصاویری که دیروز از بن سلمان منتشر شده قدیمی است، بن سلمان از زمان حادثه منطقه الخزامی، هنوز در رسانه ها ظاهر نشده، قرار بود وی در ورزشگاه الجوهره حاضر شود اما حضور نیافت، اطلاعاتی که درباره زخمی شدن وی در حادثه مذکور منتشر شده صحیح است، زخم بن سلمان جان وی را تهدید نمی کند اما اگر زخمی شدن وی افشا شود، برای روند فعالیت وی خطرناک خواهد بود.

محمد بن نایف در توئیت دیگری نوشت، تغییرات صوری بن سلمان که با هدف جلب حمایت غرب و نهادهای غربی صورت گرفته از دادن اجازه رانندگی به زنان تا اجازه حضور آنها در مسابقات فوتبال و دیگر تغییرات، روز جمعه گذشته با اقدام بن سلمان در بازداشت زنان فعال سعودی و متهم کردن آن ها به خیانت، فرو ریخت.

ولیعهد سابق عربستان همچنین نوشت، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: «واشنگتن به اطلاع ریاض که برای توسعه برنامه صلح آمیز هسته ای تلاش می کند رسانده که حق غنی سازی اورانیوم را ندارد».

قبلا در توئیت دیگری خاطر نشان کرده بودیم که آمریکا به هیچ کشوری در منطقه اجازه تولید و ساخت سلاح هسته ای یا حتی غنی سازی اورانیوم برای اهداف صلح آمیز را نخواهد داد. ائتلاف چهارگانه جدید متشکل از ترامپ, عربستان، امارات و اسرائیل در حال آشکارتر شدن است. هدف از این ائتلاف ترسیم نقشه سیاسی، جمعیتی و اقتصادی جدید برای خاورمیانه و تحمیل خواست و دیدگاه این کشورها به همه کشورهای منطقه است و در ماه های آینده حوادث زیاد و مهمی به سرعت بر ملا خواهد شد.

کد خبر 406451

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha