شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد،‌ مقاومت گرچه برای جنگ با رژیم اشغالگر صهیونیستی تلاش نمی‌کند، اما از آن هراسی ندارد.

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله در سخنرانی به مناسبت آزادی جنوب لبنان از اشغال اسرائیل در سال 2000 اعلام کرد: دید مقاومت و آزادسازی نقطه عطف انسانی و ملی مهمی در لبنان و جهان عرب است.

به گزارش ایسنا به نقل از المیادین،دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: تجربه پیروزی نشان داد که دشمن اعتماد به نفسش را از دست داده و علاوه بر ناامیدی از ارتشش حتی از مزدوران خود هم دست کشیده است.

دبیرکل حزب الله لبنانگفت: بازگشت نیروهای مقاومت پس از آزادسازی مناطق جنوبی لبنان در سال 2000 به مناطق آزاد شده نشان داد که آنها لایق پیروزی هستند زیرا با جان و مال خود از این مناطق محافظت کردند و پس از آن هم با مقاومت و به ویژه در انتخابات گذشته از این مناطق مراقبت کردند.

نصرالله خاطر نشان کرد: هدف تحریم‌های جدید آمریکا فشار مستقیم به پایگاه‌های مردمی مقاومت و ترساندن هم‌پیمانان و شرکای آنان و قطع منابع مالی مقاومت در لبنان است. چنان‌که در این زمینه فشارهای متوالی بر ایران به عنوان حامی اصلی مقاومت ادامه دارد.

نصرالله تاکید کرد: این تحریم‌ها در چارچوب مسیر آمریکایی - خلیجی است که هدفش انتقام از حامیان مقاومت در اروپا و آفریقاست و مسئولیت این مساله بر دوش دولت لبنان است که از شهروندانی که این تحریم‌ها شامل حالشان می‌شود حمایت کنند.

نصرالله تاکید کرد: فشار بر ایران در حال حاضر برای توقف کمک‌ها به مقاومت مشابه تمامی حامیان جنبش‌های مقاومت ادامه دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان عنوان داشت: انسان‌ها در دیده آمریکا و هم‌پیمانانش تنها مشتی پول هستند و این خطای بزرگی است که درمورد مقاومت هم مرتکب می‌شوند. خطای آمریکا این است که به نیروهای مقاومت به عنوان جیره‌خواران ایران نگاه می‌کند. جنگ آمریکا و هم‌پیمانانش در مقابل مقاومت مردمی که براساس عزم و اراده است شکست خورده.

درباره اتهام‌هاي غرب علیه حزب الله درخصوص حمایت از جبهه پولیساریو نیز نصرالله گفت: حزب الله هیچ رابطه سیاسی با پولیساریو ندارد و هیچ ارتباطی بین دو طرف نیست.

درخصوص امور داخلی لبنان نیز دبیرکل حزب الله تصریح کرد: حزب الله پس از انتخابات پارلمانی برای تشکیل زودهنگام دولت تلاش کرد و این کار به خاطر منفعت ملی و نه منافع دیگر انجام شد.

او آنچه درخصوص شروط حزب الله برای تشکیل دولت گفته شده را تکذیب و تاکید کرد: حزب الله خواهان دولتی کارآمد و قوی‌ است که نماینده همه نیروهای کارآمد در کشور باشد؛ دولتی که بتواند برنامه‌های انتخاباتی را محقق کند.

نصرالله همچنین اعلام کرد که حزبش خواهان وزارتخانه کلیدی در دولت جدید لبنان نشده و بر اهمیت ایجاد وزارت برنامه‌ریزی تاکید کرد و گفت: ما حضوری فعال در دولت خواهیم داشت.

 نصرالله درخصوص مساله فساد نیز اعلام کرد: اگر وضعیت به این شکل ادامه پیدا کند لبنان به نابودی کشیده می‌شود. جنگ ما در مقابل فساد جنگی جدید و بزرگ است که پیروزی ما در سال 2000 بر رژیم صهیونیستی را کامل می‌کند.

کد خبر 406422

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha