عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس می‌گوید میزان سرانه‌ای که برای هر زندانی درنظر گرفته شده، شاید یک دهم هزینه‌های آنها را هم دربرنمی‌گیرد.

زندانی

یحیی کمالی‌پور درگفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اینکه طبق موارد پیش‌بینی شده در قانون سرانه درنظرگرفته شده برای هر زندانی با هیچ معیاری سازوگار نیست، گفت: میزان سرانه‌ای که برای هرزندانی درنظرگرفته شده است، شاید یک دهم هزینه‌های زندگی را دربرنمی گیرد؛ بنابراین این مسئله‌ای است که زندان‌ها را با چالش روبه‌رو کرده است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد درمجلس گفت: از لحظه ورود زندانی به زندان تا لحظه خروج مترتب هزینه‌هایی برای سازمان زندان‌ها خواهد بود. متأسفانه درگذشته یک زندان برای 200نفر احداث شده است اما درحال حاضر بیش از هزار نفر زندانی در آن زندگی می‌کنند؛ نمی‌توان به‌صورت غیراستاندارد سوله درکنار سوله احداث کرد و زندانیان را خارج از ضوابط قانونی درکنار یکدیگر قرار داد.

وی با بیان اینکه زندان‌ها درحوزه زیرساخت‌ها، تامین منابع لازم، طراحی مورد نیاز برای ساخت زندان‌های نوین به‌ویژه در بحث الکترونیکی شدن برخی زندان‌ها و مجازات جایگزین مشکلاتی دارند، تصریح کرد: تمامی این بخش‌ها هزینه‌هایی برای سازمان زندان‌ها دارد که در قانون برای تامین هزینه‌ها پیش‌بینی‌های لازم صورت نگرفته است. همچنین مسائل فرهنگی، اجتماعی و مراقبت‌های پس از خروج زندانی از زندان‌ها نیز معضل و چالشی دیگر است.

کد خبر 406405

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha