همشهری آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: احتمال بارش‌های بهاری در بخش‌هایی از نیمه شمالی کشور همچنان وجود دارد.

احتمال بارش های سیل آسا در مناطق شمال غرب کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد اصغری افزود: امروز و بویژه در ساعات بعدازظهر، بستر برای بارش های سیل آسا در استان های آذریابجان های شرقی و غربی، زنجان، کردستان و کرمانشاه مهیاست ضمن اینکه در عرض های پایین تر مثل استان های چهارمحال و بختیاری ، ایلام، لرستان ، قزوین و ارتفاعات البرز و بلندی های تهران نیز شرایط بارش وجود خواهد داشت.

وی تصریح کرد: همچنین غرب استان اصفهان در نواحی چون چادگان، میمه، خوانسار و گلپایگان نیز احتمال شرایط رگبار و رعد و برق پراکنده را دارد.

اصغری با اشاره به تداوم فعالیت سامانه توفان حاره ای بر روی اقیانوس هند افزود: تاثیرات این سامانه بعدازظهر امروز به کشورهای یمن و عمان خواهد رسید اما تاثیر بارشی قابل توجهی در ایران ندارد و تنها خاصیت آن این است که موجب تاخیر در گرم شدن هوای نواحی جنوبی کشور می شود و در یکی دو روز آینده باید منتظر خنکی هوا باشیم اما با این حال، هموطنان در هرمزگان وسیستان و بلوچستان منتظر ظهور ابرهای باران زای ناشی از سامانه باشند.

وی افزود: احتمال تلاطم دریا و اختلال در تردد کشتی ها در خلیج فارس وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین در خصوص حجم بارندگی های فردا گفت: ظهور ابرهای باران زا، فردا محدودتر می شود و فقط در شمال شرق کشور در استانهای آذربایجان های شرقی و غربی، زنجان، اردبیل و گیلان و کردستان هموطنان باید منتظر ظهور ابر باشند و در بلندی های قزوین، البرز و تهران در ساعات بعدازظهر ابر تشکیل می شود و با بارندگی مواجه خواهیم بود که این بارندگی با تاخیر به شمال شرق کشور می رسد و استان های خراسان های شمالی و رضوی از روز یکشنبه در لحظاتی شاهد بارندگی خواهند بود.

وی همچنین در خصوص استان های جنوبی کشور نیز گفت : عمده ناپایداری های جوی در شرق و جنوب کشور بصورت وزش باد و گرد و خاک ظاهر می شود و کشور چند روزی در آرامش جوی خواهد بود.
وی افزود: موج بعدی بارش ها از سه شنبه ظاهر خواهد شد و حداقل در دهه اول خرداد هم با شدت و ضعف، در نیمه شمالی کشور بارش ها ادامه خواهد داشت.

کد خبر 406383

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha