همشهری آنلاین: دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران در مقابل دشمنان که رهبری معظم انقلاب اسلامی ترسیم کردند، راهبرد دفاعی و بازدارندگی موثر است.

سید یحیی صفوی

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت سی و ششمین سالروز فتح خرمشهر (روز مقاومت، ایثار و پیروزی) که با حضور خانواده های معزز شهدا در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، این مطلب را عنوان کرد.

وی گفت: در فضای کنونی جامعه و عبور از چالش‌های اقتصادی می‌توانیم همان عوامل قدرت ملی را به کار ببریم که موجب پیروزی‌های بزرگ در دوران دفاع مقدس به خصوص آزادسازی خرمشهر شد؛ این عوامل می‌تواند برای مردم و مسئولان الگوی مدیریتی پیروزی‌ آفرین باشد.

سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: مردم ایران در راهپیمایی روز قدس با عزم و اراده انقلابی پاسخی به اهانت‌های رئیس جمهوری و وزیر خارجه آمریکا می‌دهند تا طمع براندازی و سرنگونی نظام اسلامی ایران و نیز بازگشت به ایران را در سر نپرورانند؛ چراکه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها دچار توهم و خطای راهبردی شده‌اند که این عوامل موجب شکست و نابودی رژیم صهیونیستی خواهد شد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: به فضل الهی و توجهات حضرت رسول (ص) و عترت طاهرینش پس از گذشت 40 سال ملت ایران و حکومت جمهوری اسلامی ایران قوی تر شده و یک رهبر خردمند و شجاع پرچمداری انقلاب اسلامی را به دست گرفته است؛ با اطمینان می گویم که آمریکا و صهیونیست ها رو به افول در حال حرکت هستند.

وی خطاب به خانواده های شهدا اظهار داشت: من به عنوان یک معلم دانشگاه به شما می گویم که اغلب دانشمندان حوزه های علوم سیاسی و روابط بین الملل و استراتژیست های جهانی که تحولات و تغییرات قدرت جهان را دنبال می کنند، اذعان دارند که اکنون در قرن جدید قدرت، اعتبار و پرستیژ آمریکا در مقیاس جهانی و منطقه ای رو به نزول و افول دارد و دلایل آن ناتوانی دولت آمریکا در حل بحران های اقتصادی و اجتماعی داخل آمریکا است.

سرلشکر صفوی اظهار داشت: طبق گزارش های موسسه های معتبر آمریکایی در سال 2012 بیش از 46 میلیون نفر از جمعیت آمریکا زیر خط فقر زندگی می کنند و مجبور هستند که از موسسه های خیریه و تغذیه ملی بن غذا بگیرند تا زنده بمانند؛ دومین دلیل که مطرح است اینکه آمریکایی ها تا سال 2012، 16 تریلیون دلار بدهی خارجی و داخلی دارند و بدهکارترین کشور در جهان به شمار می روند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا یادآور شد: سومین علت نیز این است که آمریکای ها با لشکرکشی نظامی و احمقانه خود به افغانستان و عراق در سال های 2001 و 2003 تاکنون چندین تریلیون دلار هزینه کردند که باعث ایجاد وضعیت بسیار بد اقتصادی در آمریکا شد.

وی تصریح کرد: چهارمین علت این نزول و افول منطقه آمریکا این است که آمریکایی ها در راه اندازی گروه های تروریستی - تکفیری داعش و سایر گروهک ها در سوریه و عراق که به گفته خانم کلینتون آنها را ساماندهی کردند، سازمان های «سی.آی.ای» و «پنتاگون» آمریکا پشت سر این گروه های تروریستی بودند و 90 هزار تروریست را به سوریه و عراق اعزام کردند برای اینکه حکومت این دو کشور را سرنگون کنند، شکست خوردند و نتوانستند به اهداف خود دست یابند.

وی در ادامه اظهار داشت: چرخه عمر ابر قدرت ها به 2 دوره تقسیم می شود که نخست دوره «انبساط» است که ابرقدرت ها به توسعه قدرت خودشان، تصرف سرزمین ها و تسلط بر کشورها و تسلط اقتصادی، نظامی و فرهنگی می پردازند و دوره دوم نیز دوره «انقباض» است که در آن قدرت های بزرگ حالت نظامی و لشکر کشی و سلطه و دخالت در سایر سرزمین های دور دست را عهده دار می شوند و با هزینه کردن و تلفات بسیار بالا دوره ناپایداری و زوال و افول آنها آغاز می شود که به نظر می رسد که آمریکایی ها از سال 2001 و زمان لشکر کشی به افغانستان در این دوره انقباضی به سر می برند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: ما برای دفاع از خودمان که به سرنوشت هشت سال دفاع مقدس مبتلا نشویم و برای دفاع از امنیت مان و منافع خودمان، قدرت خودمان را افزایش می دهیم و این فرمان خدا به ماست.

سرلشکر صفوی ادامه داد: ما قدرتمندیم و حیطه نفوذ سیاسی و فرهنگی ما از ایران به عراق، از عراق به سوریه و از سوریه به لبنان رفته است، ما در این 40 سال هم در درون کشور قدرتمند شدیم و هم در خارج از ایران و نفوذ سیاسی و معنوی ما بیشتر شده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه خطاب به آمریکایی ها تصریح کرد: شما برای چی در خلیج فارس، افغانستان و عراق حضور دارید و از سال 1991 به این منطقه لشکر کشی کردید و باعث ناپایداری و جنگ در منطقه بوده اید.

وی در ادامه با گرامیداشت سوم خرداد گفت: ۳۶ سال قبل در چنین ایامی یکی از بزرگ‌ ترین حماسه‌های ملت ایران یعنی حماسه آزادسازی خرمشهر در سال 1361 هجری شمسی رخ داد که سالروز این پیروزی فرصتی برای بازخوانی و بازپروری روح مقاومت و مجاهدت ملت بزرگ ایران است که این بازپروری روح مقاومت ملت ایران هم اکنون هم برای عبور ما از گذرگاه‌های خطیر تاریخی و دستیابی به اهداف و آرمان ‌های انقلاب اسلامی، پیشرفت و رفاه و سازندگی و امنیت ملی کشورمان یک ضرورت است.

سرلشکر صفوی اظهار داشت: هم ‌اکنون که دشمنان ما ماشین تبلیغاتی خود را علیه ایران به کار گرفته ‌اند و می خواهند امید،نشاط، روحیه مقاومت اسلامی مردم و جوانان ما را هدف قرار بدهند بازخوانی حقیقت و واقعیت های سال های ۶۱ و سال های دفاع مقدس و ابعاد پیروزی های دفاع مقدس و ظرفیت استقامت و صبوری ملت ایران در مقابل فشارهای روانی و جنگ اقتصادی در آن زمان برای امروز جوانان و آحاد ملت ما عبرت آموز است.

وی با اشاره به برخی از شرایط اقتصادی در زمان جنگ تحمیلی توضیح داد: ما باید در زمان جنگ روزانه دو میلیون بشکه نفت را صادر می‌کردیم اما آمریکایی ها، فرانسه و منافقین به رژیم بعث عراق خط می دادند که بزرگترین پایانه نفتی ما را یعنی خارک را مورد هدف قرار دهند و هواپیماهای میراژ فرانسوی با خلبان ‌های اجاره‌ای فرانسوی برای رژیم بعثی صدام این کار را انجام دادند و از سوی دیگر عربستان سعودی ظرفیت تولید نفت و صادرات آن را افزایش داد و قیمت نفت که در سال 65، 20 دلار بود به زیر ۱۰ دلار رساند در برهه‌ای از جنگ تحمیلی نفت ما هفت میلیارد دلار شد که باید به واسطه آن کشور و مسائل مرتبط با جنگ را اداره می‌کردیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه گفت: به فضل الهی در فضای کنونی جامعه ما و برای عبور از چالش های اقتصادی و اجتماعی که با آن روبرو هستیم می توانیم همان عوامل قدرت ملی را که موجب پیروزهای بزرگ ما در هشت سال دفاع مقدس و فتح خرمشهر شد می تواند برای ملت ما و مسئولان ما به عنوان یک الگوی مدیریتی و یک رهنمود کلان کارساز و پیش برنده و پیروزی آفرین باشد.

وی 5 مولفه قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران را «اعتماد و اتکال ملت بزرگ ایران و رزمندگان اسلام به قدرت لایزال و نصرت الهی»، «رهبری خردمندانه و شجاعانه امام (ره) و حمایت مردم و تبعیت مسئولان»،«وحدت و انسجام درونی همه اقوام و مشارکت آنان در دفاع مقدس»، « بالا بودن ظرفیت و آستانه پایداری و تحمل پذیری ملت در برابر مصیبت‌ها» و «قدرت برتری فکری فرماندهان سپاه و ارتش در طرح ‌ریزی عملیاتی و تغییر استراتژی جنگ عنوان کرد و گفت: ما با استفاده از این 5 مولفه قدرت ملی در دفاع مقدس، به پیروزی های ارزنده و چشم گیری دست یافتیم.

کد خبر 406269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha