همشهری آنلاین: بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم در دستور کار امروز حاشیه‌هایی را به دنبال داشت.

مجلس

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، صحن علنی مجلس در حالی آغاز شد که قاضی‌زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم را در دستور کار قرائت کرد.

قرائت این دستور کار صدای 2_2 نمایندگان را بلند کرد و آنها شروع به اعتراض به این لایحه کردند.

در ادامه، بعد از قرائت گزارش کمیسیون اصل 90 درباره معوقات بانکی و طرح استفساریه نحوه عضویت همزمان اعضای اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف کشور و عضویت در پنجمین دوره شوراهای شهر و روستای کشور در جلسه امروز نوبت به بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم رسید، اما در این زمان حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه با در دست داشتن پلاکاردهایی از کرسی سبز خود برخاست و شروع به فریاد زدن خطاب به هیئت رئیسه کرد.

در این زمان نمایندگان دیگری مانند ابطحی، پژمان‌فر، سالک، قاضی‌پور و ... هم به کنار وی آمدند. آنها بر روی پلاکاردهای خود نوشته بودند؛ "ملت ایران ما را نخواهند بخشید اگر این لایحه استعماری تصویب شود".

در مدت زمان بسیار کوتاهی نظم جلسه بهم ریخت و برخی دیگر از نمایندگان شروع به اعتراض و فریاد زدن کردند که این لایحه باید مسکوت بماند و از دستور کار خارج شود، اما لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی سعی در آرام کردن آنها داشت و گفت: "نمی‌توان این لایحه را از دستور خارج کرد، مجلس جای گفت‌وگو است نه زورگویی، بهتر است درباره آن گفت‌وگو کنیم و نمی‌توان آن را از دستور کار خارج کرد".

اما در این زمان نمایندگانی همچون پژمان‌فر، سالک، قاضی‌پور، حاجی دلیگانی و ... در مقابل جایگاه هیئت رئیسه تجمع کرده و همچنان خطاب به هیئت رئیسه به ویژه لاریجانی با فریاد تقاضای خارج شدن این لایحه را داشتند، البته در این میان نمایندگانی مانند کاظم جلالی سعی در آرام کردن حاجی‌دلیگانی و پژمان‌فر را داشت، اما فریادهای بلند این دو نماینده ذره‌ای آرام نگرفت.

رئیس مجلس از نقوی‌حسینی خواست به عنوان سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پشت تریبون قرار گرفته و نظر این کمیسیون را درباره این لایحه قرائت کند.

 

کد خبر 406114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha