دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

۲۶عضو باند بزرگ خرید و فروش نوزادان در مشهد دستگیر شدند. سردسته این باند زنی معروف به «خانم‌ دکتر» بود که هر نوزاد را به قیمت ۳۰میلیون تومان به خانواده‌های متقاضی می‌فروخت.

به گزارش همشهری، مدتی قبل زن و مردی یزدی درحالی‌که نوزادی را در آغوش داشتند، راهی اداره ثبت احوال مشهد شدند. آنها مدعی بودند در سفرشان به مشهد نوزادشان به دنیا آمده و حالا قصد دارند برایش شناسنامه بگیرند. زوج جوان مدارک بیمارستان، زایمان و حتی واکسن نوزاد را در اختیار کارمند ثبت احوال قرار دادند اما وقتی مشخص شد که مدارک جعلی است، ماجرا به پلیس گزارش شد و زوج جوان بازداشت شدند.

آنها پس از انتقال به کلانتری در بازجویی‌ها گفتند که نوزاد را به قیمت 30میلیون تومان خریده‌اند. آنها گفتند: مدت‌هاست که ازدواج کرده‌ایم اما در این سال‌ها بچه‌دار نشدیم. نزد پزشکان زیادی رفتیم ولی مشکل‌مان حل نشد تا اینکه از طریق یکی از آشنایان با زنی در مشهد آشنا شدیم که به «خانم دکتر» معروف بود. ما علاقه زیادی به نوزاد دختر داشتیم و او مدعی بود که می‌تواند نوزاد 15روزه‌ای را به ما بفروشد.

برای همین هماهنگی انجام شد و ما راهی مشهد شدیم و در ازای پرداخت 30میلیون تومان، این نوزاد به ما تحویل داده شد. همراه نوزاد مدارکی نیز به ما دادند که با آن می‌توانستیم برای نوزاد شناسنامه بگیریم اما وقتی به ثبت احوال رفتیم، ماجرا لو رفت.

با اظهارات زوج جوان تحقیقات برای شناسایی و دستگیری اعضای باند خرید و فروش نوزادان ادامه یافت و مأموران موفق شدند در عملیات گسترده‌ 26عضو این باند ازجمله «خانم دکتر» را دستگیر کنند. سردار قادر کریمی، رئیس پلیس خراسان رضوی گفت: در بررسی‌ها معلوم شد که نوزاد مورد نظر یک خواهر دوقلو هم داشته که اعضای باند او را به خانواده‌ای اصفهانی فروخته بودند. وی ادامه داد:

والدین دوقلوها به‌دلیل اختلافاتی که داشتند جدا شده بودند اما پس از حل اختلافاتشان دوباره با هم ازدواج کرده اما پس از تولد فرزندانشان تصمیم به فروش آنها گرفته بودند. به گفته سردار کریمی، آنها پس از آشنایی با زنی معروف به «خانم دکتر»، اقدام به فروش نوزادانشان کردند که خوشبختانه با اقدام بموقع پلیس این زن و اعضای باندش دستگیر شدند و تا حالا به فروش 6نوزاد اعتراف کرده‌اند. تحقیقات تکمیلی درباره این باند ادامه دارد.

کد خبر 406088

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha