همشهری آنلاین: وکیل تعدادی از فعالان محیط زیست بازداشت‌شده گفت: خانواده برخی از بازداشت‌شدگان موفق به مکالمه تلفنی با عزیزانشان شده‌اند و ملاقات حضوری نیز برای تعداد معدودی میسر شده است.

دادگاه

پیام درفشان در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به اظهارات اخیر رییس فراکسیون محیط زیست مجلس مبنی بر تحقق مطالبات خانواده‌های فعالان محیط زیست بازداشت‌شده اظهار داشت: شخصاً علاوه بر خانواده مرحوم سیدامامی با خانواده برخی از دیگر بازداشت‌شدگان هم مرتبط هستم و باید بگویم متاسفانه شاهد گشایش خاصی در وضعیت این افراد نبوده‌ایم.

وی با اشاره به وضعیت همسر مرحوم کاووس سیدامامی خاطرنشان کرد: همسر مرحوم سیدامامی هم‌اکنون ممنوع‌الخروج است و به دلیل وضع جسمانی نامساعدی که دارد هم‌اکنون در بیمارستان بستری است.

وکیل تعدادی از فعالان محیط‌زیست بازداشت‌شده درماه‌های گذشته همچنین به وضعیت ملاقات این بازداشت‌شدگان اشاره کرد و گفت:‌ خانواده برخی از بازداشت‌شدگان صرفاً موفق به مکالمه تلفنی با عزیزانشان شده‌اند و ملاقات حضوری هم برای تعداد معدودی میسر شده است.

این وکیل دادگستری یادآور شد: درمجموع ۲ نفر از بازداشت‌شدگان به قید وثیقه آزاد شده‌اند.

درفشان همچنین در پاسخ به پرسشی درمورد پیگیری این پرونده ازسوی کمیته ۴ نفره دولت که به دستور رییس‌جمهوری تشکیل شد، گفت: باوجود آن‌که حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات به‌عنوان مقام رسمی تشخیص جرم جاسوسی در کشور، صراحتاً گفت که بازداشت‌شدگان جاسوس نیستند، همچنان شاهد این وضعیت هستیم و متاسفانه هیچ توضیحی ازسوی دادسرا داده نمی‌شود.

وی در ادامه به تصمیم دادستانی تهران و انقلاب درمورد این پرونده اشاره کرد و گفت: باوجود آن‌که آقای شهریاری به‌عنوان معاونت دادستان و سرپرست دادسرای امور جنایی پس از درگذشت مرحوم سیدامامی از آقای دولت‌آبادی دادستان تهران اختیار تام دریافت کرد که پرونده را مورد رسیدگی قرار دهد اما به نظر می‌رسد اتفاق جدیدی صورت نگرفته است.

این وکیل دادگستری توضیح داد: اعطای اختیارات تام ازسوی دادستان تهران به آقای شهریاری به معنای این است که ایشان می‌توانند در حوزه دیگر معاونت‌های دادستانی از جمله معاونت امنیتی دادستانی نیز ورود کند اما این دستور منتج به نتیجه نشد و باوجود تاکید موکد آقای شهریاری مبنی بر این‌که درحال پیگیری و تحقیق پرونده است، به نظر می‌رسد برخی‌ها به ایشان هم پاسخگو نیستند.

وکیل فعالان محیط زیستی بازداشت‌شده به کلیپی که توسط خانواده سیدامامی برای روشنگری درمورد برنامه‌های صداوسیما و ویدئوهای منتشرشده در برنامه ۲۰ و ۳۰ تهیه شده، اشاره کرد و در این رابطه گفت: در کلیپی که در برنامه ۲۰ و ۳۰ پخش شد، آنتی به نمایش درآمد و توضیح داده شد که آقای سیدامامی از طریق این آنتن اطلاعات سری را به کشورهای بیگانگان ارسال می‌کرده اما در کلیپی که توسط خانواده سیدامامی تهیه شده، مشخص می‌شود آن‌چه به‌عنوان آنتن جاسوسی نمایش داده شد، صرفاً یک چوب ماهیگیری است که خانواده سیدامامی در گردش‌های خارج شهر خود یک رادیو روی این چوب ماهیگیری نصب کرده و رادیو گوش می‌کردند!

کد خبر 405955

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha