وقتی پلیس، جوان موبایل‌قاپ را دستگیر کرد، راز پرونده عجیب دیگری نیز فاش شد. یکی از طعمه‌های سارق، حاضر شده بود ١٠٠میلیون به او بدهد تا موبایلش را پس بگیرد و وقتی پلیس ماجرا را پیگیری کرد، راز سیاه مرد ثروتمند فاش شد.

متهم

به گزارش همشهری، چند وقت پیش مردی با پلیس تماس گرفت و خبر از دزدیده‌شدن موبایلش توسط یک سارق موتورسوار داد. او می‌گفت که مدیر یک شرکت خصوصی است و حوالی مترو، زمانی که یکی از همکارانش با او تماس گرفته و وی پاسخش را داده، سارقی که کلاه‌کاسکت به سر داشت و سوار یک هوندای قرمز بود، گوشی‌ گران‌قیمتش را ربود و گریخت.

این مرد مدعی شد که وقتی با موبایلش تماس گرفته، سارق آن را جواب داده و به او گفته که حاضر است در ازای دریافت 10میلیون تومان موبایل را پس بدهد و وی نیز تصمیم گرفته از او شکایت کند. با این شکایت گروهی از کارآگاهان با دستور قاضی علی‌وسیله ایردموسی، بازپرس دادسرای ویژه سرقت تحقیقات برای دستگیری دزد موبایل‌قاپ را شروع کردند. این در حالی بود که بررسی‌ها نشان می‌داد وی سرقت‌های دیگری هم رقم زده و با همین شگرد گوشی افراد زیادی را دزدیده است.

درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت هفته گذشته، کارآگاهان پلیس به جوان موتورسواری که کلاه کاسکت به‌سر داشت، مشکوک شدند و به بازرسی کیف وی پرداختند. داخل کیف، چندین گوشی موبایل پیدا شد و هرچند جوان دستگیرشده مدعی بود که در کار خرید و فروش گوشی موبایل است، اما پس از شناسایی صاحبان گوشی‌ها معلوم شد که جوان دستگیرشده همان دزد موبایل‌قاپ است.

متهم که مجرمی سابقه‌دار است و پیش از این نیز دستگیر و زندانی شده بود، در بازجویی‌ها گفت: پس از سرقت موبایل، منتظر می‌ماندم تا مالباخته تماس بگیرد و سپس به بهانه تحویل گوشی دست به اخاذی از آنها می‌زدم. وی گفت: طعمه‌هایم را تهدید به انتشار عکس‌ها و تصاویر خصوصی داخل موبایل می‌کردم و با این شگرد از یک تا 10میلیون تومان از آنها اخاذی می‌کردم.

جوان سارق در ادامه از بزرگ‌ترین اخاذی‌اش گفت: «موبایلی را در نزدیکی مترو از مردی سرقت کردم. فیلم‌ها و تصاویر داخل گوشی عجیب بود. گوشی پر بود از فیلم‌های مستهجن. وقتی صاحب موبایل که گویا مدیر شرکتی بود با من تماس گرفت، به راحتی پذیرفت 10میلیون تومان به حسابم واریز کند و گوشی را پس بگیرد. من که متوجه شده بودم خلاف می‌کند، رقم اخاذی را بالاتر بودم به حدی که او حاضر شد 100میلیون پرداخت کند تا گوشی را بگیرد و من فیلم‌ها را منتشر نکنم اما قبل از آن خودم گیر افتادم.»

با این اطلاعات شاکی پرونده که همان مدیر شرکت بود و داخل موبایلش فیلم‌های مستهجن کشف شده بود، بازداشت شد. هنوز مشخص نبود ماجرا از چه قرار است و عجیب‌تر اینکه آقای مدیر مدعی بود موبایلش در اختیار یکی از پرسنل شرکت بوده و او این فیلم‌ها را تهیه کرده است. با این حال بازجویی از وی ادامه یافت و مرد جوان راز فیلم‌های سیاه را فاش کرد.

او گفت: سوار بر خودروی شاسی‌بلند خودم می‌شدم و پس از طرح دوستی با زنان، آنها را به خانه‌ام می‌بردم و پنهانی اقدام به تهیه فیلم سیاه می‌کردم. وی ادامه داد: اگر زنی مزاحمم می‌شد و می‌دیدم قصد ادامه آشنایی دارد و یا از من پول می‌خواهد، آن‌وقت فیلم را رو می‌کردم و می‌گفتم اگر برایم مزاحمت ایجاد کند، فیلم را در اینترنت منتشر می‌کنم و به این ترتیب آنها از ترسشان جرات نمی‌کردند برایم مزاحمت ایجاد کنند. به‌دنبال اعترافات این مرد، وی با قرار قانونی در اختیار کارآگاهان قرار گرفت تا شاکیان او شناسایی شوند. ضمن اینکه جوان موبایل‌قاپ هم برای انجام تحقیقات بیشتر به اداره آگاهی انتقال‌یافت.

کد خبر 405895

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha