شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دومای روسیه در پاسخ به اقدامات خصمانه واشنگتن، لایحه تحریم آمریکا و متحدانش را تصویب کرد.

تصویب لایحه تحریم آمریکا در دومای روسیه

به گزارش خبرگزاري صداوسيما، هدف از تصویب این لایحه که به موجب آن دولت روسیه مجاز به اعمال تحریم‌هايی ضد آمریکا و متحدان این کشور خواهد بود، پاسخ به اقدامات خصمانه واشنگتن و دیگر کشور‌ها در راستای اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه مسکو توصیف شده است.

براساس گزارش ها، تازه‌ترین تحریم‌های آمریکا علیه ۳۸ شخصیت حقیقی و حقوقی از جمله هفت مقام تجاری و اقتصادی و ۱۷ مقام ارشد روسیه به دلیل آنچه «اقدامات شیطانی» در جهان توصیف شده از سوی آمریکا در آوریل اعمال شده است.

فهرست اقدامات ضدتحریمی احتمالی روسیه شامل ممنوعیت یا محدودیت واردات تولیدات کشاورزی، مواد غذایی، تنباکو، دارو، تجهیزات و نرم افزار و همچنین ورود شهروندان آمریکایی به روسیه می‌شود.

دولت روسیه همچنین مجاز است همکاری شرکت‌های این کشور را با شرکت‌های خارجی فعال در حوزه صنایع هسته‌ای و فضانوردی و همچنین مشارکت شرکت‌های خارجی را در روند خصوصی سازی اموال شهرداری یا دولت روسیه ممنوع کند.

همچنین روسیه ممکن است هزینه حمل و نقل خدمات هوایی را افزایش و صادرات تولیدات فلزات کمیاب را تحریم و یا محدود کند.

لایحه اقدامات ضدتحریمی آمریکا در پارلمان روسیه بايد سه مرحله دیگر شامل تایید شورای فدراسیون را پشت سر بگذارد تا سرانجام پس از امضای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور به مرحله اجرا درآید.

کد خبر 405889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha