همشهری آنلاین: در فاصله یک روز تا پایان هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن، نماینده کره‌جنوبی در جدول منتقدان اسکرین بالاترین امتیاز را از آن خود کرده است.

فیلم سوختن

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين، «سوختن» به كارگرداني لي چانگ-دونگ در حالي با امتياز 3.8 از چهار ركوردشكني كرده كه ركورد پيشين با 3.7 در اختيار «توني اردمان» مارن آدي بود؛ فيلمي كه نامزد جايزه اسكار هم شد و رقابت را در نهايت به «فروشنده» اصغر فرهادي باخت. «توني اردمان» دو سال پيش در بخش مسابقه جشنواره كن حضور داشت و جايزه فيپرشي (برگزيده منتقدان بين‌المللي) را به دست آورد.

از 10 منتقد حاضر در جدول منتقدان اسكرين، هشت منتقد به «سوختن» چهار ستاره كامل دادند و فقط منتقدان ليبراسيون و بانگوك‌پست با سه ستاره به معني خوب از آن استقبال كردند. اين فيلم كره‌اي در شرايطي نمره 3.8 از چهار دارد كه نزديك‌ترين تعقيب‌كننده آن «جنس‌بلندكن‌ها» ساخته هيروكازو كوره-ادا از ژاپن با امتياز 3.2 در رده دوم ايستاده است. «سه‌رخ» جعفر پناهي با 2.6 و «همه مي‌دانند» اصغر فرهادي با 1.8 جزو فيلم‌هاي متوسط به پايين كن از نگاه منتقدان هستند.

از سوي ديگر، «كفرناحوم» نادين لبكي از لبنان با وجود شكستن ركورد تشويق‌هاي پياپي در كاخ جشنواره، در جدول منتقدان كن امتيازي بهتر از دو نگرفت. تماشاگران پس از نخستين نمايش فيلم در بخش مسابقه حدود 15 دقيقه ايستاده آن را تشويق كردند تا ركورد 10 دقيقه تشويق فيلم مايك لي را بشكنند. با اينكه بسياري از منتقدان معتقدند نخل طلايي بهترين فيلم به «كفرناحوم» خواهد رسيد اما حتي يك منتقد اسكرين هم به آن نمره چهار نداده و منتقدان ليبراسيون فيلم را بد و بي‌ارزش دانسته‌اند.

کد خبر 405766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha