همشهری آنلاین: بیست و یکمین دوره سینه‌فونداسیون کن شب گذشته برندگان این دوره خود را معرفی کرد.

سینما

به گزارش مهر به نقل از سایت جشنواره فیلم کن، در مراسمی که دیشب برگزار شد برتران بونلو رییس هیات داوران و گروه داوری سینه‌فونداسیون هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن جایزه نخست خود را به فیلمی از شیلی اهدا کرد.

هیات داوران سینه‌فونداسیون و فیلم‌های کوتاه شامل برتران بونلو به عنوان رییس و خلیل جریج فیلمساز و هنرمند لبنانی، والسکا گریسباخ کارگردان، نویسنده و تهیه کننده آلمانی، آلانته کاویته کارگردان و فیلمنامه نویس فرانسوی - لیتوانیایی و اریانه لابد بازیگر فرانسوی بودند.

جایزه سینه‌فونداسیون ۲۰۱۸ در مراسمی در سینما بونوئل به برندگان اهدا شد و فیلم‌های برنده دوباره به نمایش درآمدند.

جایزه نخست به فیلمی با عنوان «تابستان شیر الکتریکی» ساخته دیگو چسپدس از دانشگاه شیلی رسید.

جایزه دوم به ۲ فیلم اهدا شد و فیلمی با عنوان «تقویم» ساخته ایگور پوپلوهین از مدرسه سینمایی جدید مسکو از روسیه و فیلمی با عنوان «توفان‌های خون ما» ساخته شین دی از آکادمی تئاتر شانگهای از چین جایزه این بخش را بردند.

جایزه سوم نیز به «بی‌جان» ساخته لوسیا بولگرونی از مدرسه ملی سینما و تلویزیون بریتانیا رسید.

جایزه اول سینه فونداسیون ۱۵ هزار یورو، جایزه دوم ۱۱ هزار و ۲۵۰ یورو، و جایزه سوم ۷۵۰۰ یورو است.

برندگان این بخش از میان ۱۷ فیلم دانشجویی که برای نمایش در این بخش انتخاب شده بودند، بیرون آمدند. امسال ۲۴۲۶ شرکت کننده از ۵۱۲ مدرسه فیلمسازی از سراسر جهان آثارشان را برای شرکت در این بخش ارسال کرده بودند.

فیلم‌های برنده در ۲۲ ماه می در سینما پانتئون پاریس نمایش داده می‌شوند.

همین گروه داوری برنده جایزه نخل طلای فیلم کوتاه را نیز از میان ۸ فیلم حاضر در بخش رقابتی معرفی می‌کنند. برنده این جایزه در مراسم اختتامیه هفتاد و یکمین دوره جشنواره کن در روز یکشنبه ۱۹ ماه مه در گراند تئاتر لومیر معرفی می‌شود.

کد خبر 405755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha