جوانی که شب چهارشنبه‌سوری ۴ سال قبل در جریان نزاعی خونین در پارکی واقع در شهرک‌غرب جوان دیگری را به ضرب چاقو به قتل رسانده بود، در دادگاه به‌دست و پای اولیای دم افتاد و توانست آنها را برای بخشش راضی کند.

متهم

به‌گزارش همشهری، این جنایت شامگاه 27‌اسفند‌ماه سال 93 در پارکی واقع در شهرک‌غرب اتفاق افتاد. دوستان مقتول در جریان تحقیقات مقدماتی به پلیس گفتند که برای شرکت در مراسم سه‌شنبه شب آخر سال به پارک رفته بودند که با چند نفر درگیر شدند.

یکی از آنها گفت: پس از درگیری با آنها یکی از این افراد با چاقو به سینه مقتول زد و فرار کرد. در ادامه 4نفر که در این درگیری نقش داشتند دستگیر شدند و مشخص شد عامل جنایت مهدی -18ساله- است که متواری شده.

با آغاز تلاش‌ها برای دستگیری مظنون شماره یک جنایت چهارشنبه‌سوری شهرک‌غرب معلوم شد او مدتی قبل به اتهام قاچاق موادمخدر دستگیر شده است. وی به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل شد و به قتل جوان افغان اعتراف کرد و در ادامه پرونده‌اش با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده که صبح دیروز در شعبه چهارم به ریاست قاضی اصغر عبداللهی برگزار شد، ابتدا اولیای دم مقتول در جایگاه ایستادند و خواستار قصاص قاتل پسرشان شدند. سپس رئیس دادگاه اتهام قتل عمدی را به متهم تفهیم کرد و از او خواست به دفاع از خودش بپردازد.

متهم درحالی‌که سرش را پایین انداخته بود، گفت: 4سال است که عذاب وجدان دارم و از کاری که کرده‌ام پشیمانم. وی ادامه داد: آن شب چهارشنبه‌سوری بود. با دوستانم بیرون رفته بودم. یکی دیگر از دوستانم تماس گرفت و گفت در پارک چند جوان افغان مزاحمش شده‌اند. من هم برای دفاع از دوستم سریع خودم را به پارک رساندم.

آنها 3نفر بودند. ناگهان چشمم به چاقویی که روی زمین بود، افتاد. آن را برداشتم تا 3جوان افغان را بترسانم اما نمی‌دانم چطور شد که نوک چاقو به سینه یکی از آنها برخورد کرد. باور کنید من ناخواسته مرتکب این قتل شدم.

متهم درحالی‌که اشک می‌ریخت، به‌دست و پای پدر و مادر مقتول افتاد و از آنها خواست او را ببخشند. او گفت: وقتی این حادثه اتفاق افتاد، جوان و بی‌تجربه بودم. اما حالا 4سال است که زندانی‌ام و عذاب وجدان به قتل رساندن یک انسان بی‌گناه رهایم نمی‌کند. من را به‌خاطر جوانی‌ام ببخشید.

در این هنگام پدر و مادر مقتول با دیدن پشیمانی متهم از تصمیم‌شان درخصوص قصاص منصرف شدند و به قاضی گفتند قاتل پسرشان را می‌بخشند. پدر مقتول گفت: پسر من جوان بود که به قتل رسید. حالا که این جوان از کارش پشیمان است، من هم او را می‌بخشم تا خانواده دیگری مثل ما عزادار نشوند. متهم که بعد از بخشیده‌شدن اشک شوق می‌ریخت، رو به دادگاه گفت: قول می‌دهم درصورت آزادی، زندگی شرافتمندانه‌ای داشته باشم و دست به کارهای خلاف نزنم. براساس این گزارش، با نجات متهم از مجازات قصاص، قرار است او به‌زودی به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

کد خبر 405673

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha