چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: گری اولدمن پس از کسب نخستن جایزه اسکار خود روی صندلی دومین تجربه کارگردانی می‌نشیند و «اسب پرنده» را می‌سازد.

گری اولدمن

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ددلاين، بازيگر تحسين‌شده انگليسي كه سال گذشته براي ايفاي نقش وينستن چرچيل در «سياه‌ترين ساعت» اسكار بهترين بازيگر مرد را برد، فيلمنامه «اسب پرنده» (نام موقت) را خودش نوشته و قرار است علاوه بر كارگرداني، در آن ايفاي نقش هم بكند. اولدمن 60 ساله در اين پروژه به نقش ادورد مايبريج، نقاش نامدار انگليسي قرن نوزدهم ظاهر مي‌شود كه از پيشروترين چهره‌هاي عرصه تصاوير متحرك بود و يك زندگي بسيار پرماجرا داشت.

مايبريج كه در 1830 به دنيا آمده بود، در 20 سالگي به آمريكا مهاجرت و كتابفروشي را پيشه خود كرد. 10 سال بعد به انگليس بازگشت و به تدريج به يك عكاس حرفه‌اي و خلاق تبديل شد. شايد مهم‌ترين اتفاق زندگي اين عكاس نامدار در 1874 افتاد كه او دوست همسرش را با شليك گلوله به قتل رساند و البته در دادگاه ذيل عنوان «قتل توجيه‌پذير» از سوي هيات منصفه تبرئه شد. پس از آن بود كه مايبريج به سفري يك ساله در آمريكاي مركزي رفت و ماجراهاي آن را در قالب عكس ثبت و ضبط كرد.

گفته مي‌شود داستان زندگي پرحادثه مايبريج از سال‌ها پيش مورد توجه بازيگر برنده اسكار قرار گرفته و شايد بازي در نقش اصلي پروژه «اسب پرنده» بتواند سومين نامزدي و دومين جايزه اسكار را براي اولدمن به ارمغان بياورد. او نخستين بار در 1997 روي صندلي كارگرداني «نكبت» نشست؛ فيلمي كه در جشنواره كن به نمايش درآمد و بعد از آن نامزد دريافت 11 جايزه بفتا و برنده دو جايزه بهترين فيلم بريتانيايي و بهترين فيلمنامه شد. با وجود موفقيت‌هاي هنري «نكبت»، اين فيلم 9 ميليون دلاري در گيشه كمتر از 300 هزار دلار فروخت.

کد خبر 405648

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha