همشهری آنلاین: وزیر ارتباطات با بیان اینکه کاربران در براfر دستور قضایی با استفاده از فیلترشکن مقاومت می‌کنند، گفت: اقدام جدیدی در باره بستن فیلترشکن‌ها آغاز نشده و همان برنامه‌هایی است که از دی ماه پارسال و به دنبال حوادث رخ داده، آغاز شد.

آذری جهرمی

به گزارش ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بررسی‌ها بیانگر مقاومت کاربران در برابر دستور قضایی با استفاده از فیلترشکن است، تاکید کرد: ترویج زیاد در استفاده از فیلترشکن‌ها امنیت فضای مجازی را با چالش مواجه می کند.

وی با بيان اينكه اقدام جدیدی در باره بستن فیلترشکن‌ها آغاز نشده و همان برنامه‌هایی است که از دی ماه پارسال و به دنبال حوادث رخ داده، آغاز شد، گفت؛ مقابله با این فیلترشکن‌ها را به دلیل تنوع، تعدد و پیچیدگی هر کدام کار ساده‌ای ندانست و چالش‌های این بخش در یک ماه گذشته به مسئولان اعلام شده است.

آذری جهرمی افزود: وضعیت و شرایط چالش‌های امنیت سایبری به صورت مستمر به مرکز ملی فضای مجازی گزارش می‌شود.

  • پیام رسان سروش راه درستی در پیش نگرفته است

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ادعای مدیرعامل پیام رسان سروش مبنی برحمایت نکردن مجموعه وزارت ارتباطات از این پیام‌ رسان گفت: این آمادگی وجود دارد تا با هماهنگی مرکز ملی فضای مجازی، همه مستندات و امکانات داده شده به پیام رسان سروش منتشر شود.

وی یادآورشد: مدیران پیام‌ رسان‌های داخلی در فروردین ماه امسال گزارشی ارائه کردند و بر آن اساس، ارزیابی شد پیام‌ رسان‌های داخلی ظرفیت نزدیک به 15 میلیون کاربر فعال را خواهند داشت.

جهرمی خاطرنشان ساخت: امروز در مجموع 10 میلیون کاربر فعال در پیام‌ رسان‌های داخلی هستند و ما نگرانی زیادی از ظرفیت آنها نداریم.

عضو هیات دولت ادامه داد: احساس می‌کنم مدیران سروش راه درستی را در پیش نگرفتند؛ براساس گزارش های فروردین ماه امسال آنها به وزارت ارتباطات، این نرم‌افزار می‌تواند از 20 میلیون کاربر پشتیبانی کند؛ اسناد این ادعا نیز موجود است اما به نظر می‌رسد اکنون باید دنبال دلایل دیگری در این خصوص بود.

وی تاکید کرد: ‌طرح اینگونه مسائل تاثیری بر تلاش ما برای اجرای قانون که کمک به پیام رسان‌های داخلی است نخواهد گذاشت؛ اما اعلام می‌کنم که در این زمینه مسائل دیگری مطرح است.

  •  اینترنت اشیا توسعه اقتصاد دیجیتال

آذری جهرمی به مصوبه روز گذشته شورای عالی فضای مجازی درباره اینترنت اشیاء نیز اشاره کرد و گفت: اینترنت یکی از ابزارها و فناوری جدی در توسعه اقتصاد دیجیتال است.

وی افزود: این ضرورت احساس می‌شود که برای شتاب‌دهی در استفاده از این تکنولوژی و همچنین حاکم شدن راهکارهای اصولی استفاده از آنها، به یک سند بالادستی نیاز باشد که در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی، پیش‌نویس مرکز ملی فضای مجازی در این زمینه مطرح شد و کلیات آن مورد توافق قرار گرفت؛ در مورد جزئیات قرار شد این مرکز پس از بازنگری مجدد آن را به شورای عالی فضای مجازی ارائه دهد.

  • سوء برداشت از سخنان معاون وزیر

وزیر ارتباطات به اظهارات روز گذشته مطرح شده از قول یکی از معاونان خود اشاره کرد و گفت: دیروز صحبتی از قول معاون من درباره الزام دستگاه‌های دولتی به استفاده از موتور جستجوی بومی منتشر شد که مطلب به درستی منتشر نشده بود.

وی ادامه داد: موضوع آن است که توصیه کردیم در زیست بوم کودکان به دلیل کمتر بودن آفت‌های موتورهای جستجوی داخلی از آنها استفاده شود.

کد خبر 405642

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha