سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

عامل جنایت در چهارراه گلوبندک که از پایتخت به مکان نامعلومی گریخته بود بعد از ۲‌ ماه فرار درحالی‌که فکر می‌کرد آبها از آسیاب افتاده دوباره به تهران برگشت؛ اما نمی‌دانست مأموران برای دستگیری‌اش لحظه‌شماری می‌کنند.

حوادث

به گزارش همشهری، عصر روز 28اسفندماه سال گذشته به محسن مدیرروستا، بازپرس دادسرای امور جنایی تهران خبر رسید در کوچه‌ای در حوالی چهارراه گلوبندک جنایت هولناکی اتفاق افتاده و در جریان آن مرد میانسالی بر اثر اصابت گلوله به قتل رسیده است. زمانی که مأموران به محل جنایت رسیدند هنوز بدن مقتول گرم بود و این موضوع نشان می‌داد دقایقی بیشتر از وقوع جنایت نمی‌گذرد. او کنار موتورسیکلتش روی زمین افتاده بود و تحقیقات نشان می‌داد هیچ‌کس صحنه جنایت را ندیده است.

با انتقال پیکر مقتول به پزشکی قانونی تحقیقات میدانی کارآگاهان جنایی برای رازگشایی از این جنایت آغاز شد. با وجود اینکه هیچ‌کس صحنه قتل را ندیده بود اما در آنجا دوربین مداربسته‌ای وجود داشت که لحظه جنایت را ثبت کرده بود. بازبینی تصاویر ضبط شده کافی بود تا عامل جنایت شناسایی شود. تحقیقات نشان می‌داد او مردی حدود 40ساله است که از چند‌ماه قبل برای کار به تهران آمده بود. با اینکه او گچکار بود ولی شواهد نشان می‌داد او اخیرا وارد کار دلالی دلار شده و ممکن است این جنایت با دلار مرتبط باشد.

  • پایان 2‌ماه فرار

متهم به مکان نامعلومی گریخته بود و هیچ‌کس از او اطلاعی نداشت با این حال افسران جنایی به‌دنبال یافتن ردی از وی بودند تا اینکه عصر دیروز به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد متهم که بعد از ارتکاب قتل از تهران گریخته بود دوباره به پایتخت برگشته و در منطقه ولنجک پنهان شده است. به این ترتیب او در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

دقایقی بعد از دستگیری متهم بازجویی‌ها از وی برای روشن‌شدن انگیزه جنایت آغاز شد. متهم در اعترافاتش گفت: من کارگر ساختمانی بودم و گچکاری می‌کردم اما از مدتی قبل با تشویق دوستانم وارد کار خرید و فروش دلار شدم. در این بین با مردی آشنا شدم که می‌گفت می‌تواند دلار را به قیمت مناسبی به من بفروشد. من هم با زحمت توانستم 420میلیون تومان فراهم کنم و برای خرید دلار به او بدهم اما او پس از مدتی منکر همه‌‌چیز شد و گفت اصلا پولی از من نگرفته است. این در حالی بود که من هیچ مدرکی هم نداشتم تا اینکه او یکباره ناپدید شد.

متهم ادامه داد: وقتی رد او را گرفتم توانستم مردی را که به‌عنوان پیک با او همکاری می‌کرد پیدا کنم. روز حادثه او را در کوچه‌ای در حوالی چهارراه گلوبندک پیدا کردم. به او گفتم نشانی مردی راکه سرم کلاه گذاشته بدهد اما او مدام طفره می‌رفت تا اینکه با یکدیگر درگیر شدیم و من با کلتی که از قبل برای انتقام‌گیری آماده کرده بودم 2گلوله به او شلیک کردم و گریختم. وی ادامه داد: بعد از این حادثه به یکی از شهرستان‌ها فرار کردم و مخفی شدم.

بعد از 2‌ماه درحالی‌که فکر می‌کردم آب‌ها از آسیاب افتاده، به تهران برگشتم اما بعد از چند روز دستگیر شدم. سرهنگ حمید مکرم، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

کد خبر 405566

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha