همشهری آنلاین: نمایش تازه‌ترین تجربه کارگردانی لارس فن‌تریر در جشنواره کن ۲۰۱۸ با واکنش‌های متضاد حاضران در کاخ جشنواره همراه شد؛ خروج بیش از ۱۰۰ نفر از سالن و تشویق ایستاده در پایان.

خانه ای که جک ساخت

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اينديپندنت، «خانه‌اي كه جك ساخت» كه يكي از فيلم‌هاي حاضر در بخش خارج از مسابقه جشنواره كن هفتاد و يكم است، روز دوشنبه به نمايش درآمد و واكنش‌ها به آن مثل حضور فيلمساز جنجالي در كن عجيب و عبرت‌آموز بود. به گفته يكي از خبرنگاران، بيش از 100 نفر پيش از رسيدن فيلم به دقيقه 45 به حالت انزجار و پشيماني از سالن بيرون رفتند و صداي هو و خنده هم در لحظه‌هايي به گوش مي‌رسيد.

نمايش صحنه‌هاي تكان‌دهنده 12 سال از زندگي يك قاتل خشن سريالي در «خانه‌اي كه جك ساخت» و رويكرد آن نسبت به زنان و كودكان چندان به مذاق تماشاگران حاضر در كن خوش نيامد. يكي از منتقدان در صفحه شخصي خود فيلم فن‌ترير را به «دو ساعت حضور در جهنم» تشبيه كرد و حتي هشدار مديران كن درباره خشونت عريان در «خانه‌اي كه جك ساخت» هم از شدت ناراحتي و انزجار برخي تماشاگران كم نكرد.

اين شانزدهمين تجربه كارگرداني فيلمساز دانمارك است كه هفت سال پيش به دليل برخي اظهار نظرهاي جنجالي در جشنواره كن برچسب عنصر نامطلوب خورد و از فرانسه اخراج شد. از آنجا كه فيلم 150 دقيقه‌اي «خانه‌اي كه جك ساخت» در بخش مسابقه حضور ندارد، طبعا فن‌ترير هم نمي‌تواند در نشست خبري شركت كند و از اين نظر خيال مديران كن و روزنامه‌نگاران از شنيدن حرف‌هاي جنجالي او تا حدودي راحت است.

آنچه بيش از همه پس از نمايش «خانه‌اي كه جك ساخت» عجيب به نظر مي‌رسيد، تشويق شش دقيقه‌اي حاضران در كاخ جشنواره بود كه ايستاده نثار فن‌ترير و گروه بازيگران شامل مت ديلن، اوما تورمن و برونو گنتس شد. به گفته يكي از منتقدان حاضر در كن، اينجا مردم «همه چيز» را تشويق مي‌كنند و به همين دليل دست زدن براي يك فيلم «مهوع» هم نبايد و نمي‌تواند چندان عجيب باشد.

کد خبر 405563

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha