همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد: مهاجمان مسلح طالبان که بامداد امروز سه شنبه از چند محور شهر فراه مرکز استان فراه در غرب این کشور را مورد حمله قرار داده بودند، عقب رانده شدند.

عقب راندن مهاجمان از فراه افغانستان | ادامه جنگ در حومه شهر

به گزارش ایرنا ، نجیب دانش روز سه شنبه در گزارشی که به رسانه های محلی ارایه داد، تصریح کرد که با رسیدن نیروهای کمکی از استان های قندهار و هرات افغانستان مهاجمان مجبور به عقب نشینی شده اند و اکنون درگیری پیرامون شهر به شدت ادامه دارد.

وی تاکید کرد که هیچ یک از مراکز حساس شهر فراه به دست طالبان نیفتاده و خبر کشته شدن فرمانده پلیس فراه را نیز نادرست خواند. به گفته وی فرمانده پلیس تنها جراحتی سطحی برداشته و اکنون نیز درمیدان درگیری حضور دارد.

دانش گفت که علاوه بر کماندوهای اعزامی از هرات و یگان های پشتیبانی یگان 444 استان قندهار، نیروهای هوایی ملی و ناتو در این منطقه درحال عملیات به منظور نابودی کامل مهاجمان هستند.

این سخنگو گفت که آمادگی برای حمله دشمن در میان نیروهای دولتی بر اساس اطلاعات رسیده از قبل وجود داشت، ولی در دو بخش لایه های حفاظتی شکسته شده است که بیانگر وجود نقاط ضعف است و باید بررسی شود و مهاجمان نیز در همین نقاط موفق به شکستن حلقه امنیتی دور شهر شده اند.

جنگ در حومه شهرفراه به شدت ادامه دارد اما دانش اطمینان می دهد که خطر سقوط شهر وجود ندارد و مردم فراه نیز یکپارچه از فرزندان خود در نیروهای دولتی حمایت می کنند.

حدود ساعت 2و 40 دقیقه بامداد امروز گروههایی از طالبان که از چند استان پیرامونی در این منطقه جمع شده بودند به شهر فراه حمله کردند و موفق شدند با شکستن خط دفاعی نیروهای دولتی در چند منطقه خود را به داخل شهر برسانند.

در ساعات نخست اخبار ضد و نقیضی از سقوط ساختمان نیروهای امنیتی این شهر و کشته شدن فرمانده پلیس شهر منتشر شد و طالبان مدعی بود که به سمت تصرف ساختمان های حساس در حرکت است که البته شماری از مقامات محلی هم آن را تایید می کردند.

« داد الله قانع» عضو شورای استانی فراه از جمله افرادی است که صبح امروز به رسانه ها گفته بود گروه طالبان در حمله به شهر فراه موفق شده است بخش هایی از شهر را تصرف کند.

او گفته بود که قسمت شمالی شهر کاملا سقوط کرده و جنگ در مرکز فراه بین نیروهای ریاست امنیت ملی و طالبان جریان دارد و چندین انفجار نیز رخ داده است.

استان فراه در غرب افغانستان واقع است و با استان خراسان جنوبی در ایران مرز مشترک دارد.

کد خبر 405544

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha