آیت‌الله اکبر مسعودی خمینی عضو بلند جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در واکنش به اظهار نظر آیت‌الله جنتی در مورد ضررورت عذرخواهی رئیس جمهور بابت برجام گفت: بی‌انصافی نسبت به رئیس‌جمهور درست نیست.

آیت‌الله مسعودی‌خمینی

آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی از بنیانگذاران جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با ایلنا  با اشاره به بیانیه اخیر آیت الله احمد جنتی که به بهانه خروج آمریکا از برجام و علیه آقای روحانی رئیس جمهور منتشر شد، اظهار داشت: در ابتدا باید گفت که مذاکرات هسته‌ای و توافق برجام، با نظر مقام معظم رهبری صورت گرفت.

این عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: از ابتدای مذاکرات هسته‌ای هم کاملا مشخص بود که اگر مقام معظم رهبری با ورود و خروج در برجام و مذاکرات هسته‌ای مخالف بودند، یک کلمه می‌فرمودند که آقای روحانی! شما دیگر مذاکره نکن و به کارهای دیگر خودت رسیدگی کن؛ و در این صورت، مگر آقای روحانی می‌توانست بگوید نه؟ قطعا در چنین شرایطی، آقای روحانی می‌گفت چشم و می‌رفت دنبال کارها و مشغله‌های دیگری که داشتند.

آیت الله مسعودی خمینی اضافه کرد: این که ما می‌بینیم مقام رهبری همیشه فرمودند آقاجان! کار (مذاکرات) انجام دهید اما اعتماد (به دشمن) نداشته باشید و مواظب باشید؛ این حرف، یک حرف حسابی است؛ که آقای رئیس جمهور هم می‌تواند بگوید من که مخالفتی با فرمایشات مقام رهبری نداشتم و ندارم و اگر بنا بود که ما مذاکره نکنیم، یک کلمه ایشان (رهبری) نهی می‌کردند، و قطعا در این صورت، نهی ایشان بر ما واجب الاطاعه بود و انجام می‌دادیم.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: رهبر معظم انقلاب با مذاکرات هسته‌ای موافق بودند، اما از طرفی موافق نیستند با این که زیر بار زور برویم؛ بله ما هم موافق این موضوع نیستیم، و آقای روحانی هم قطعا موافق این موضوع نیستند.

آیت الله مسعودی خمینی با بیان این که بی‌انصافی نسبت به آقای روحانی درست نیست، گفت: اما این جریانی که یکی از آقایان یا آقای جنتی، در این اطلاعیه شان گفتند، بسیار چیز بدی است؛ اگر واقعا آن طور که در این اطلاعیه بی‌پایه و نادرست نوشته شده، آقای روحانی باید عذرخواهی بکنند، پس (بر طبق این اطلاعیه آقای جنتی) باید گفت که شما (رئیس جمهور) با مقام رهبری نبودید، چرا که مقام رهبری برای مذاکرات هسته‌ای اجازه ندادند؛ در حالی که بر عکس، مقام رهبری مذاکره را اجازه دادند؛ و اجازه دادند تا تیم مذاکره کننده بروند و با طرف‌های مقابل صحبت کنند؛ اجازه دادند بروند در همه این مسائل کار کنند، و منتها زیر بار ذلت نروند؛ چرا که رهبر معظم انقلاب مرتب می‌فرمودند که ما به دشمن اعتماد نداریم و زیر بار ذلت نباید رفت.

تولیت سابق حرم حضرت معصومه(س)، با بیان این که رهبری در جریان مذاکرات بوده‌اند، گفت: بنابراین چرا بایستی فردی مثل آقای جنتی بردارند و چنین چیزی را بگویند و چنین اطلاعیه‌ای را منتشر کنند؟ که در نتیجه مردم ما، و همه دنیا بگویند، پس معلوم می‌شود که در داخل کشور ایران و بین سران کشورمان، اختلافاتی شدید هست که آقای جنتی این جور حرف می‌زنند؛ این یک بحثی است که خیلی مفصل است.

آیت الله مسعودی خمینی تصریح کرد: باید به آقای جنتی گفت که شما در کلمات‌تان مواظب باشید؛ و فکر کنید که چه دارید حرف می‌زنید و چه می گویید و الا اگر مواظب نباشید، سوءاستفاده‌هایی که دارد از سخن‌های این چنینی می شود کاملا مشخص است.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: من نظرم این است که مقام رهبری با مذاکرات هسته‌ای موافق بودند و آقای روحانی هم سر سوزنی از فرمان‌های ایشان تخطی نکردند و حتما تخطی نکردند و نمی‌کنند؛ و دیگران (مخالفان دولت) هم اگر بخواهند این موضوع خروج آمریکا از برجام و بهانه کردن این موضوع برای حمله به دولت را، پر و بال بدهند، بدانند که این کارشان، بسیار به ضرر اسلام و قرآن، و همین طور کشور ایران و انقلاب اسلامی است.

کد خبر 405531

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha