همشهری آنلاین: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توزیع نخستین مرحله سبد غذایی در آستانه ماه رمضان خبر داد.

ربیعی

به گزارش خبرنگار مهر، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیرو سیاست‌های امنیت غذایی و در آستانه ماه مبارک رمضان سبد غذایی ویژه‌ای را برای خانواده‌های محروم توزیع خواهیم کرد.

وی‌ ادامه داد: این سبد غذایی برای خانواده‌های کامل به ارزش ۱۳۰ هزار تومان خواهد بود و سیزدهمین سبدی است که در راستای سیاست‌های حمایت غذایی از سوی دولت اعلام و توزیع می‌شود.

ربیعی گفت:‌ در این سبد غذایی به مناسبت ماه رمضان اقلامی مانند گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ، برنج، حبوبات، روغن مایع، لبنیات، ماکارونی، رب گوجه فرنگی و خرما قرار دارد.

وزیر رفاه افزود: خانواده‌ها می‌توانند به دلخواه خود از هر میزانی که می‌خواهند از این اقلام مورد نیاز دریافت کنند و همچنین می‌توانند در نوبت‌های مختلف به فروشگاه‌ها مراجعه و سبد خود را بگیرند.

وی‌ ادامه داد: تعاونی‌ها و تعدادی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند قبل از قبیل شهروند، رفاه، هایپر، سپه، اتحادیه فرهنگیان و... این سبد غذایی را توزیع می‌کند.

وزیر رفاه گفت: ارزش ریالی سبد غذایی ماه رمضان ۲۲۰ میلیارد تومان است و سعی کرده‌ایم به سمت گروه‌هایی برویم که تحت نظر سازمان‌های حمایتی نیستند.

ربیعی گفت:‌ البته علاوه بر توزیع سبد غذایی به صورت هدف‌دار به سراغ زنان دچار سوءتغذیه، کودکانی که در بدو تولد دچار سوءتغذیه هستند و مهدروستاها در مناطق محروم می‌رویم که البته در طول سال به صورت مداوم وعده غذایی گرم دریافت کرده‌اند و سعی داریم با حمایت غذایی برنامه‌هایی را برای رفع سوءتغذیه اجرا کنیم.

وی در پایان گفت: ۲۳۹ هزار دانش آموز در مراکز شبانه روزی هم تحت پوشش این سبد غذایی قرار می‌گیرند.

کد خبر 405477

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha