مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: از دریچه یک لنز متفاوت: عکس‌های استنلی کوبریک؛ نام تازه‌ترین نمایشگاه موزه شهر نیویورک است

عکس‌های استنلی کوبریک

این نمایشگاه تا اوایل پاییز آینده هنر عکاسی یکی از مهم‌ترین چهره‌های سینمایی قرن ۲۰ را در معرض تماشا قرار می‌دهد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، كوبريك پيش از آنكه وارد عرصه سينما شود و كارگرداني را تجربه كند، در آخرين روزهاي جنگ جهاني دوم در 17 سالگي وارد مجله لوك شد و پنج سال عكاس آن بود. مهم‌ترين ويژگي كارهاي عكاس جوان آن روزها و فيلمساز نامدار سال‌هاي بعد به تصوير كشيدن برشي از پستي‌ها و بلندي‌هاي زندگي روزانه مردم شهر نيويورك بود كه در قالب مقاله‌هاي تصويري در مجله منتشر مي‌شد.

استن در 13 سالگي نوجواني بود كه در محله برانكس نيويورك زندگي مي‌كرد و بيشتر وقت و توان او را تمرين‌هاي نوازندگي موسيقي جاز مي‌گرفت تا رسيدن به تكاليف مدرسه. پدرش پزشكي بود كه عكاسي را هم در حد آماتور مي‌دانست و يك روز براي استن كوچولو دوربيني خريد كه زندگي‌اش را دگرگون كرد؛ يك دوربين گرافلكس كه در دهه 1940 دست بسياري از عكاسان حرفه‌اي ديده مي‌شد. استنلي از لنز همان دروبين به زندگي روزانه مردم شهرش نگريست و سال‌ها بعد شد كوبريك كبير سينما.

آنچه اين روزها در موزه شهر نيويورك به نمايش درآمده، 120 قطعه تصوير برگزيده از آرشيو مجله لوك است كه از دريچه دوربين كوبريك براي هميشه ثبت و ماندگار شده است. اين آرشيو شامل 129 گزارش تصويري و بيش از 12 هزار نگاتيو مربوط به پنج سال فعاليت استن در تحريريه يكي از نشريه‌هاي مهم آن دوران مي‌شود.

کد خبر 405451

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha