یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

قاتلان سریالی گلستان که در پرونده‌شان ۱۳ قتل و ۸۰ سرقت مسلحانه را ثبت کرده بودند به دار مجازات آویخته شدند. به گزارش همشهری، پرونده قتل‌های سریالی استان گلستان از ۸ فروردین سال ۹۴ روی میز کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

متهمان

آن روز راننده خودروی پرایدی در حاشیه شهر گرگان به ضرب گلوله به قتل رسید و تحقیقات برای کشف راز قتل او شروع شد. کارآگاهان مدتی بعد توانستند پدر و پسری را به جرم این قتل دستگیر کنند و در این میان پدر علاوه بر قتل راننده پراید با انگیزه سرقت، به جنایت دیگری در شهرستان کردکوی نیز اعتراف کرد.

او همچنین به چندین سرقت مسلحانه نیز اقرار و در ادامه بازجویی‌ها قاتلی به نام حسین را به پلیس معرفی کرد که از سال‌ها قبل در نقاط مختلف استان گلستان دست به جنایت زده بود. با اعترافات این مرد، حسین در شهرستان گنبد دستگیر شد و اعتراف کرد که در جریان چندین سال فعالیت مجرمانه 11نفر را به قتل رسانده است. او گفت که قتل‌ها را از سال 79آغاز کرده و قربانیانش را بیشتر در جریان سرقت یا انتقام‌جویی به قتل رسانده است.

حسین جزئیات تمامی قتل‌هایش را نزد کارآگاهان پلیس بازگو کرد و پس از آن خانواده قربانیان یکی پس از دیگری شناسایی شدند و صحنه قتل‌ها بازسازی شد. به این ترتیب پرونده حسین و پدر و پسری که پیش از او دستگیر شده بودند برای محاکمه به دادگاه فرستاده شد و دادگاه انقلاب گرگان متهمان ردیف اول و دوم را به اعدام در ملأعام و متهم ردیف سوم را به نفی بلد (تبعید) محکوم کرد. اعضای این باند علاوه بر 13قتل، 80فقره سرقت مسلحانه نیز در پرونده خود داشتند و در نهایت با تأیید این حکم در دیوان‌عالی کشور، متهمان ردیف اول و دوم سحرگاه دیروز در زندان مرکزی شهرستان گرگان به دار مجازات آویخته شدند.

کد خبر 405360

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha