یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

در حالی که تظاهرات و اعتراض‌ها به تجاوز و آتش‌زدن ۲ دختر نوجوان در هند ادامه داشت، انتشار خبر تجاوز و آتش‌زدن دختری دیگر در این کشور مردم را شوکه کرد.

حوادث

به گزارش همشهری به نقل از هندوستان تایمز، این حادثه پنجشنبه گذشته در روستای جوجارپور در ایالت مادیاپرادرش رخ داد. آن روز دختر 16ساله در خانه‌شان تنها بود که مردی 28ساله به نام روی چادار با حمله به وی، او را مورد تجاوز قرار داد.

پلیس اعلام کرده که آن روز پدر و مادر قربانی برای انجام کاری به شهر رفته بودند و برادر کوچک او نیز خارج از خانه سرگرم بازی بوده است. در این هنگام چادار 28ساله که از ساکنان همان روستاست، وارد خانه شده و به زور به دختر 16ساله تجاوز کرده و این دختر را به آتش کشیده است.

به گفته پلیس، برادر قربانی با دیدن دودی که از خانه‌شان به هوا بلند شده بود، به سمت خانه دویده و در آنجا عامل این جنایت را دیده و او را به ماموران معرفی کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که دختر قربانی پیش از رسیدن نیروهای امدادی و بر اثر شدت سوختگی جانش را از دست داده است.

پس از این حادثه و با تلاش پلیس، مرد جنایتکار دستگیر شد و اعتراف کرد که پس از تجاوز به دختر 16ساله، از آنجا که او تهدید کرده بود ماجرا را به پدرش خواهد گفت، ترسیده و دختر بی‌گناه را با ریختن نفت روی او به آتش کشیده است.

این سومین حادثه هولناک در یک هفته گذشته در هند است که در جریان آنها دختران نوجوان پس از تجاوز به آتش‌ کشیده شده‌اند و این مسئله باعث خشم مردم شده است. 13 و 14 اردیبهشت نیز در 2حادثه مختلف که در ایالت جارکند رخ داد 2دختر نوجوان 16 و 17ساله پس از تجاوز به آتش‌ کشیده شدند که یکی از آنها جان باخت و دیگری در بیمارستان بستری است اما حال او وخیم گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، نخستین قربانی دختری 16ساله بود که پنجشنبه 13‌اردیبهشت‌ماه در حالی که در خانه‌شان تنها بود و پدر و مادرش در مهمانی به سر می‌بردند، توسط چند مرد از خانه‌شان ربوده شد. مهاجمان این دختر را به جنگل‌های اطراف روستا بردند و 2نفر از آنها در آنجا به او تجاوز کردند.

پس از این حادثه دختر نوجوان به خانه بازگشت و ماجرا را با پدر و مادرش در میان گذاشت. پدر و مادر او نیز به بزرگان روستا شکایت کردند و آنها برای 2مرد متجاوز مجازات عجیبی در نظر گرفتند و متهمان را محکوم به پرداخت 50هزار روپیه جریمه و همچنین 100‌بار «بشین و پاشو» کردند.

این مجازات اما ظاهرا برای متهمان گران تمام شد و آنها با همراهی چندین مرد دیگر به خانه دختر نوجوان حمله کردند و ابتدا پدر و مادر او را کتک زدند و سپس دختر بی‌گناه را به آتش‌ کشیدند و او را به قتل رساندند. به دنبال این حادثه، پلیس وارد ماجرا شد و گفته می‌شود 15نفر که در این جنایت نقش داشتند، دستگیر شده‌اند.

در دومین حادثه نیز که یک روز بعد یعنی 14اردیبهشت در روستایی در ایالت جارکند رخ داد، پسری 19ساله به نام دانو بویان بعد از تجاوز به دختر 17ساله‌ای که در همسایگی آنها زندگی می‌کرد، او را به آتش کشید و دختر 17ساله در حال حاضر با 70درصد سوختگی در بیمارستان بستری است. پلیس هند اعلام کرده که مظنون این حادثه یک روز بعد دستگیر شده و تحقیقات از او ادامه دارد. این دو حادثه باعث شد که بار دیگر مسئله خشونت و تجاوز جنسی علیه زنان خشم مردم هند و اعتراضات و تظاهرات گسترده در نقاط مختلف این کشور را در پی داشته باشد.

مردم در تجمعاتی خواهان برخورد شدید با عوامل چنین خشونت‌هایی هستند و عقیده دارند که نباید شوراهای روستا درباره چنین پرونده‌هایی رأی صادر کنند. شوراهای روستایی در هند اختیارات حقوقی ندارند اما در خارج از شهرها و نقاط دورافتاده حکم آنها اعتبار دارد و بسیاری ترجیح می‌دهند برای اجتناب از هزینه‌های رسیدگی حقوقی رسمی، مشکلات خود را در این شوراها حل کنند.

کد خبر 405359

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha