همشهری آنلاین: شرکت نیویورک تایمز اعلام کرده به منظور تقویت فعالیت رسانه های چاپی و اینترنتی، گروه رسانه‌ای تلویزیونی خود را می‌فروشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، گروه تلویزیونی نیوریورک تایمز شامل 9 شبکه تلویزیونی از جمله ان بی سی (NBC) در لووا و سی بی اس (CBS) در آرکانزاس است که سال 2005 تنها 4 در صد از کل درآمدهای این شرکت را به خود اختصاص داده اند.

همچنین برآوردهای حاکی از آن است که در سال 2006 نیز در آمد بخش تلویزیونی نیویورک تایمز بر 150 میلیون دلار و سود عملیاتی آن بر حدود  33 میلیون دلار بالغ شود.

نیویورک تایمز اعلام کرد که برای فروش بخش تلویزیونی خود شرکت مشاوره ای گلدمن ساچه را استخدام کرده اما اطمینانی در این که بتواند به معامله دست یابد ندارد.

ژتنت رابینسون رییس شرکت نیویورک تایمز در بیانیه گفته است"خلاص شدن ار کار رسانه ای تلویزیونی به ما اجازه خواهد داد تا توجه خود را بر توسعه روزنامه امان و فعالیت های سریع الرشد دیجیتالی و هماهنگی بین این دو معطوف کنیم و از این طریق ارزش سهام شرکت را برای سهامداران خود افزایش دهیم."

ایستگاههای شبکه های گروه تلویزیونی نیویورک تایمز در لووا،آرکانزاس،آلباما،تنسی،ایلونویز،ویرجینیا،اوکلاهاما و پنسلوانیا قرار دارد.

پس از اعلام این خبر سهام نیویورک تایمز در بورس اوراق بهادار نیویورک با 28 سنت (27/1 درصد) افزایش بر 28/22 دلار رسید.

شرکت نیویورک تایمز که علاوه بر مالکیت روزنامه تیویورک تایمز مالکیت روزنامه های هرالد تریبیون و بوستون گلاب را نیز بر عهده دارد در شرایط سخت کنونی فعالیت انتشار روزنامه، به سمت کاهش هزینه ها و کاستن از فعالیت های جانبی حرکت می کند.

در ماه ژوئیه نیویورک تایمز اعلام کرده بود قصد دارد سایز روزنامه خود را کوچک کند و فعالیت های  انتشاراتی خود را متمرکز نماید که این امر باعث بیکاری 250 نفر از کارکنان می شود.

نیویروک تایمز همچنین تاکید بیشتری بر انتشاراتی دیجیتالی خود از جمله سایت About.com و شبکه اطلاع رسانی آنلاین که در آمد حاصل از آن در سه ماهه دوم سال 2006 حدود 63 درصد افزایش، یافته گذاشته است.

رویترز در پایان گزارش خود افزوده است اگرچه هنوز عملیات دیجیتال در بسیاری از روزنامه های سنتی بخش کوچکی از درآمدهای آنها را تامین می کند اما آنها به سرعت این بخش را توسعه می دهند و آگهی ها و خوانندگان را به سمت اینترنت جذب می کنند.

کد خبر 4053

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز