چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: گرایش به سمت برقی شدن خودروها در کشوری که با وجود خودروهایی مانند فراری، لامبورگینی و مازراتی به داشتن صنعت مجلل و اصیل خودروسازی مشهور است عجیب به نظر می‌رسد.

خودرو

براساس گزارش CNN، شركت‌هاي توليد‌كننده برق در ايتاليا مانند شركت انل به خوبي مي‌داند يكي از بزرگترين نگراني‌هاي رانندگان خودروهاي برقي، تمام شدن شارژ خودرو و نگراني از در دسترس نبودن سكوي شارژ است،‌از اين رو اگر اين دو نگراني رفع شود، روند خريد خودروهاي برقي متحول خواهد شد.

شركت انل در تلاش است اين مشكل كه به "اضطراب مسافت" شهرت يافته را از بين ببرد، آنهم به واسطه ساخت بزرگراه‌‌هايي برقي كه كلان‌شهر ميلان را به رم متصل مي‌كند. در مسير اين بزرگراه رانندگان مي‌توانند هر 60 دقيقه يكبار خودروهاي خود را شارژ كنند. شركت انل از ماه سپتامبر در اين بزرگراه 30 پايانه شارژ جديد نصب كرده‌است تا مردم به راحتي بتوانند فاصله مياد رم و ميلان را رانندگي كنند.

اين شركت فعاليت خود را به اين بزرگراه محدود نكرده و در تلاش است حمل و نقل با استفاده از خودروهاي برقي را در سرتاسر ايتاليا براي مردم ممكن سازد. از اين رو هدفي بزرگ را براي خود متصور شده‌است: نصب 7000 پايانه شارژ در مناطق شهري و حومه شهري تا سال 2020 و نصب هفت هزار پايانه ديگر تا سال 2022.

به گفته اين شركت، درحدود 1400 پايانه در ميان موارد نصب شده ايستگاه‌هاي شارژ سريع هستند كه مي‌توانند خودروها را در عرض 20 دقيقه شارژ كنند، يعني 6 برابر سريعتر از ديگر شارژر‌ها. ايجاد چنين زيرساختارهايي باعث شده تا فروش خودروهاي برقي طي چهار سال گذشته در ايتاليا دوبرابر شود.

شركت انل براي اجراي اين پروژه بودجه‌اي مابين 100 تا 300 ميليون يورو در نظر گرفته‌است كه اين مبلغ به دليل انعطاف‌پذير بودن طرح، و ميزان گرايش مردم به خريد خودروهاي برقي تعيين شده‌است. 

انل تنها شركتي نيست كه در زمينه ايجاد زيرساختار براي تردد خودروهاي برقي فعاليت دارد. شركت برقي E.ON نيز سال گذشته طرح خود را براي ايجاد شبكه‌اي از ايستگاه‌هاي شارژ سريع در كشورهاي ميان ايتاليا و نروژ اعلام كردند، طرحي كه بودجه‌اي 10 ميليون يورويي از اتحاديه اروپا دريافت كرد تا 180 ايستگاه شارژ سريع را طي سه سال آينده در هفت كشور ميان اين دو كشور نصب كند. اين شركت با همكاري شركت CLEVER كه در زمينه حمل و نقل الكترونيكي فعاليت دارد،‌ تاكنون ساخت اولين ايستگاه‌ها را در آلمان و دانمارك آغاز كرده‌اند.

کد خبر 404983

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha