مرد تبهکار با انتشار آگهی فروش خودروی شاسی‌بلند زیر قیمت بازار به‌راحتی دست به کلاهبرداری از طعمه‌هایش می‌زد.

به گزارش همشهری، این مرد مدتی قبل و با شکایت یکی از مالباختگان در پلیس فتای مشهد تحت تعقیب قرار گرفت. شاکی مهندس جوانی بود که به مأموران گفت: من و 3نفر از همکارانم که همگی مهندس یکی از شرکت‌های مشهد هستیم از مدتی قبل تصمیم به خرید و فروش ماشین‌های خارجی گرفتیم.

ما با جست‌وجو در آگهی‌های اینترنتی، ماشین‌هایی را که قیمت مناسبی داشتند می‌خریدیم و از شهرهای مختلف به مشهد می‌آوردیم و در اینجا با قیمت بیشتری می‌فروختیم و سود خوبی به جیب می‌زدیم. تا اینکه چند روز پیش با آگهی فروش یک خودروی شاسی‌بلند روبه‌رو شدیم. قیمت ماشین تقریبا 10میلیون تومان زیر قیمت بازار بود.

با فروشنده تماس گرفتیم و گفتیم که برای خرید ماشین به شهرشان می‌رویم. اما او گفت که نیاز فوری به پول دارد و می‌خواهد تا دقایقی دیگر یک چک 4میلیون تومانی پاس کند و تنها درصورتی وارد معامله می‌شود که بیعانه پرداخت کنیم. ما هم 4میلیون تومان به‌عنوان بیعانه به حسابش واریز کردیم تا روز بعد برای خرید ماشین به شهر آنها برویم اما فردای آن روز هر چه با تلفن همراهش تماس گرفتیم، در دسترس نبود. حتی آی‌دی تلگرامش هم حذف شده بود. وقتی فهمیدیم در دام یک کلاهبردار گرفتار شده‌ایم، تصمیم گرفتیم از او شکایت کنیم.

با اظهارات این مرد تیمی از مأموران پلیس فتای خراسان رضوی تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مرد کلاهبردار را شروع کردند. با سرنخ‌هایی که متهم در فضای مجازی به‌جا گذاشته بود، محل زندگی او در یکی از شهرهای شمالی کشور شناسایی و تیمی از مأموران با دریافت نیابت قضایی راهی آنجا شدند.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با بیان این خبر گفت: مرد کلاهبردار که جوانی 31ساله است در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد و در همان بازجویی‌های اولیه به کلاهبرداری اینترنتی از شاکیان اعتراف کرد. این اما همه ماجرا نبود چرا که در بررسی مخفیگاه او مدارک و شواهدی به‌دست آمد که نشان می‌داد متهم از افراد دیگری نیز با این شگرد کلاهبرداری کرده است.

به گفته سرهنگ جهانشیری، بررسی‌ها نشان می‌دهد که مرد جوان در 9ماه گذشته و با انتشار آگهی فروش خودروی شاسی‌بلند در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی، طعمه‌هایش را فریب داده و پس از دریافت بیعانه میلیونی، تلفن‌اش را از دسترس خارج و آی‌دی خود را نیز حذف می‌کرد. وی با اشاره به اینکه تحقیقات برای شناسایی تمامی مالباختگان ادامه دارد به شهروندان هشدار داد که فریب آگهی‌های وسوسه‌کننده در سایت‌های خرید و فروش مجازی را نخورند و تا زمانی که کالایی را دریافت نکرده‌اند نسبت به پرداخت هزینه‌ آن اقدام نکنند.

کد خبر 404936

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha